Mert megváltozott az információfogyasztás módja.
A rádióhirdetések hatékonysága meg sem közelíti a digitális korszak előtti időszakot. Az emberek letöltött zenét hallgatnak, vagy felhőszolgáltatásokat használnak. A tévéreklámok még működnek, de hatékonyságuk már biztosan nem a régi, mivel számos műsor megtekinthető az interneten anélkül, hogy reklámok szakítanák meg.
Ráadásul a modern tévék rengeteg lehetőséget kínálnak a bosszantó promóciós videók elkerülésére. A nyomtatás soha nem hal meg teljesen, de a marketingben és a reklámban betöltött szerepe mindenképpen minimalizálódik. A gigantikus kültéri reklámok már senkit nem lepnek meg. A nagy táblák és fények csak alkalmanként vonzzák az emberek figyelmét.
Mennyi a valószínűsége annak, hogy a célközönség közöttük lesz?
Mindez azt jelenti, hogy a hagyományos marketing már nem olyan hatékony
Képzeljük el, hogy 20 évvel ezelőtt új bútorokra lett volna szükségünk a nappaliba. Hogyan találtuk meg a megfelelő üzleteket? Újságokban kerestük, a rádióban hallottuk, vagy a televízióban láttuk a hirdetéseket. Most a bútor vásárlásunk sokkal könnyebbé vált.