A kép pedig mindenhol ugyanaz: az egyik reklám eljut a címzetthez, míg a másik valamiért célt téveszt.
Egy ütőképes marketing stratégiával és jó reklámüzenettel rendelkező cég meggazdagodhat, még ha egy szűk kör emlékezetébe is vésődik bele. Ezzel szemben az a cég, amely sikertelen reklámozását nagy közönség elméjébe ültette, csődbe mehet.
A reklám nem közömbös, óriási sikert, de rémisztő kudarcot is hozhat
Ahhoz, hogy egy reklám észrevehető legyen, egy ötlet kell, és nem egy egyszerű, hanem egy jó ötlet. Ha nincs, a reklám észrevétlen marad.
Az embereket nem érdeklik a reklámok, alapvetően nem szeretnek semmiféle reklámot. Számukra a reklám mindig akadály, ami zavarja őket böngészés, vagy filmnézés közben. Azonos típusú reklámok halmaza zúdul rájuk üvöltözve, felszólítva, hogy tegyék azt, ami nem áll közel hozzájuk.
Reklámüzenet a fogyasztónak
Nagyon fontos a hirdetés szövege, de még fontosabb az indoklás, az érvelés. A relevancia az egyik fő tényező az érv kiválasztásánál. Jó érvek (ha relevánsak) lehetnek az áru minősége, ár, gyors szállítás, üzembiztonság. A fogyasztónak tudnia kell, milyen haszna származik a termék megvásárlásából.
Lehet-e sikeres reklámkampányt lebonyolítani előkészítő munka nélkül?
Természetesen lehetséges, de akkor csak reménykedni lehet a jó szerencsében.
Tanulmányozni kell a fogyasztókat. Mit gondolnak a termékről, mit és hogyan mondanak róla, milyen tulajdonságokat értékelnek. Mindezek ismeretében már meg lehet határozni, hogy milyen reklámüzenet lesz a leghatékonyabb. Érdemes digitális reklámügynökséget megbízni a feladattal, mert ez a munka felkészültséget és szakértelmet igényel. A marketing szakemberek mindig pontosan tudják: mit, kinek és hogyan kell mondani, ahhoz hogy egy reklámüzenet célba érjen.
Az áruk értékesítése különböző okok miatt emelkedhet és csökkenhet
Ezek közé tartozik magának a terméknek a minősége és az ára, valamint a tökéletlen értékesítési rendszer, a reklámra szánt pénz hiánya, vagy az, hogy egy versenytársnak sikerült vonzóbb terméket kínálnia.
Sok oka van. De mindenesetre, ha fogyasztók emlékeznek a reklámozott termékre, valószínű, hogy nő az értékesítés volumene.
Valódi művészet, ha egy hirdetés bevésődik a memóriába.
Leggyakrabban a fogyasztó egy dolgot őriz meg egy reklámüzenetből, vagy egy erős érvet, vagy egy eredeti gondolatot, amit a termékhez társít. A hatékony reklám elsősorban tömör reklámozás, amely egyértelműen egy, legfeljebb két kulcsfontosságú márka jellemzőre fókuszál.
Egy nagyszerű reklám hatása elsöprő lehet
Egy márka új kulturális jelenséggé, egy egész generáció viselkedését befolyásoló jelenséggé válhat.