Miért bukott meg a Starbucks Izraelben?

Úgy tűnik, hogy a kávé szerelmesei mindenhol megtalálhatók, nem igaz? 

Vannak, akik fanatikus kávé imádók.

Tehát a kávé eladása,vagy egy kávézó indítása minden valószínűség szerint a világ bármely tájánbiztos és nyereséges vállalkozás, igaz? 

Nos, nem egészen!

 

A nyugaton élő emberek többsége számára nehéz elképzelni, hogy egy olyan hatalmas vállalat, mint a Starbucks, kudarcot vallhat.

A Starbucks 2001-ben nyitotta megüzleteit Izraelben.  Két évvel később, 2003-ban kivonultak Izraelből.

 

Miért bukott meg a Starbucks Izraelben?

A Starbucks hat üzletet nyitott Izraelben, mindet ugyanabban a városban - Tel Avivban. A társaság különböző okból elkerült más városokat, köztük Jeruzsálemet is.

A Starbucks-nak versenyeznie kellett a helyi prémium kávézókkal az Aroma-val és az Arccaffe-val.

Az Aroma Espresso Bar az egyik legnagyobb és legismertebb kávézólánc Izraelben, akik jelentős mértékben hozzájárultak egy valódi kávékultúra megteremtéséhez Izraelben.

 

A Starbucks kávéja és a kultúrája sem vonzotta az izraeli embereket

Az izraeli vásárlók a rohanás nélküli kávézást kedvelik. Szeretnek leülni a barátaikkal és csevegni, miközben egy csésze kávét kortyolgatnak.

Ezzel szemben a Starbucks üzletpolitikája teljesen eltérő, minél több vendég kiszolgálása a lehető leggyorsabban, ücsörgésről, beszélgetésről szó sem lehet egy Starbucks kávézóban.

 

Ez egy nagy „nem-nem” a legtöbb izraeli szemében.

Az izraelieknek ezenkívül nem ízlett a Starbucks kávéja sem. 

A helyi kávézók jobb és erősebb eszpresszókat és cappuccinokat szolgáltak fel. Nem is beszélve a magas árakról.

Késő bánat ugyan, de a Starbucks, bizony nagyot hibázott, megbukott Izraelben. Azok a márkák, amelyek globális szinten működnek a marketing stratégia kidolgozásánál a helyi kultúra figyelembevétele különösen fontos szempont.  Szimbólumok, rituálék, de akár a színek használata is ellenkező tartalmú lehet.

Azt nem feltételezzük, hogy a Starbucks nem végezett piackutatást Izraelben, de az alaposság megkérdőjelezhető. 

Tudjuk, hogy az üzleti világban az előrejelzések és a valóság gyakran nem egyezik meg.

Lehetett volna sikeres is a Starbucks Izraelben?

Talán.

Ám mindenképpen meg kellett volna ismernie az izraeli kávékultúrát és a fogyasztókat.

Vissza a cikk listához