Michael Dell marketing zseni? - Folytatás

Michael Dell megalkotta a tökéletes marketing stratégiát termékéhez, szinte lépéséről lépésre követve az iskolai marketing folyamatát.

Marketing stratégiának alapja, hogy meghatározta az eladni kívánt termékét, megismertette azokat a fogyasztókkal, kialakította az árakat, megszervezte az értékesítést, befolyásolta a vásárlókat.

Kizárólag megrendelésre dolgozott, a vásárlók igényeinek megfelelő különböző kiegészítőkkel is vállalta a megrendelést. Raktárkészletet nem tartott fent, a kereskedelmet megkerülte, egyenesen a fogyasztókhoz kerültek számítógépei.

A PC's Limited magas színvonalon, megbízhatóan dolgozott árai mégis alacsonyabbak voltak a kiskereskedelmi áraknál. Azt is tudta, hogy nem elég jó terméket előállítani, azt olcsón árusítani, ha erről nem szereznek tudomást a potenciális megrendelők. Számítástechnikai magazinokban reklámoztak, melyek közvetítő nélkül jutottak el a vevőkhöz.

Marketing stratégiája tankönyvbe illő. Felhasználtak minden reklám lehetőséget, marketing eszközt, internet, televízió, nyomtatott sajtó stb.

1996-ban Michael Dellhez csatlakozott Kevin Barney Rollins, aki előtte a  Bain & Company alelnöke és partnere volt, ahol csúcstechnológiával és a fogyasztói termékekkel foglalkozó ügyfelek stratégiájára és menedzsmentjére szakosodott. A Dellnél ő dolgozta ki a számítógépes rendszerek közvetlen értékesítési stratégiáját. Tevékenysége eredményeképpen az Egyesült Államokban a Michael Dell vezető pozícióba került.

 

Sikerének kulcs ez volt- e? Biztosan nem tudhatjuk.

Az tény, hogy Ő a világ leggazdagabb embereinek egyike.

 

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink