Amikor egy-egy japán reklámot látunk, az az érzésünk, hogy egy hasonló reklám Magyarországon biztosan mindenkinél „kiverné a biztosítékot”.
Hatalmas kontraszt van a japán reklámok és a nyugatiak között
Pedig a japán reklám egyedülálló, eredeti jelenség egyedi fogyasztókkal, akik teljesen másként gondolkodnak és választanak termékeket. A reklámok tele vannak moe-val,(karakterek iránt érzett vonzalom, imádat, odaadás és izgalom érzésére utal), kawaii-val, (aranyos, szeretnivaló, gyermeki) furcsa viccekkel, bizarr attitűdökkel és cselekedetekkel, a ruhákon, díszleteken és mindenen kívül, ami egyedivé és viccessé teszi a japán reklámokat.
https://www.youtube.com/watch?v=pvnECIcsJNk&t=13s
A japán kreativitás az valami különleges!
Néha lehetetlen megérteni, csak el kell fogadni és felkészülni a meglepetésre.
A japán reklámok látványvilága gyakran teljesen irreleváns a termék vagy szolgáltatás szempontjából, de ez nem számít. A reklámok a cég hírnevét és imázsát közvetítik, a terméket úgy értékesítik, hogy megalapozzák a vásárlók bizalmát. Nem csak arról van szó, hogy mi a termék – hanem arról, hogy mit jelent.
A japán reklámok az ellenkező megközelítést alkalmazzák a termék lényegének közvetítésével
A japán reklámozás inkább a „puha eladás” felé irányul, javaslatokon és árnyalatokon keresztül. Ennek legjobb módja egy olyan reklám elkészítése, amely kreatív és szórakoztató, nem pedig informatív. A japán reklámok lényege az, hogy ha a termék pozitív gondolatokhoz kapcsolódik, akkor a vásárlási vágy nagyobb valószínűséggel megmarad. A mély vásárlói benyomás kialakításához a zene, a színek, a szimbólumok, a szépség és a történet narrációja szintén elengedhetetlenek.
A reklámok mögött lévő gondolkodás a japán kultúra hagyományos hitét tükrözi,
beleértve a fogyasztó iránti mélységes tiszteletet. A nyugati reklámokban a hangsúly az üzeneten van: egyetlen érzelem, amely a vevőt célozza meg, szükségleteinek és törekvéseinek megértését jelenti. A vállalatok a potenciális vásárlók számára kívánatos képeket és információkat mutatnak be. A Nike híres „Just Do It” kampánya kiváló példája ennek a gondolkodásnak.
A japán hirdetők úgy vélik, hogy egy termék túlzott magyarázata az ügyfél intelligenciájának sértéseként fogható fel, mivel megkérdőjelezi a józan ítélőképességüket, vagy azt sugallja, hogy túl buták ahhoz, hogy tudják, mit akarnak.
Talán az egyik oka annak, hogy a japán reklám olyan bizarr és különös, mert nagyon szigorú reklámozási szabályokat kell betartaniuk, ezért kell furcsa taktikához folyamodniuk, hogy felkeltsék a nézők figyelmét.
Például a parfümök vagy öblítők reklámjaiban egy nyilatkozat a következőket mondja ki: "Egyéni különbségek vannak a szaglásban. Kérjük, vegye figyelembe a körülötte lévőket, mielőtt használná."
Nahát, figyeljünk egymásra is?