Például az, amit a Red Bull a világ egyik vezető energiaitalt forgalmazó vállalata alkalmaz igen nagy sikerrel. Mikromarketing stratégiáját a sporttal kapcsolatos ügyfelekre összpontosítja. A cég az extrém sportokat kedvelő fiatalokat választotta célcsoportnak, és sikeres marketingstratégiát épített köré. A Red Bull ugyanakkor extrém események szponzoraként is hírnevet szerez azáltal, hogy marketingdollárokat és szponzorációkat az extrém sportokra összpontosítja.
Idővel, a Red Bull a sporttal kapcsolatos alapvető italok szinonimája lett.
A mikromarketing célpiaca kicsi és koncentrált
A mikromarketinget nagy- és kis vállalkozások egyaránt használják, mert nagyszerű módja lehet egy nagyvállalatnak új termékek vagy szolgáltatások bevezetésére, vagy segíthet egy kisvállalkozásnak a helyi hirdetések révén megvetni a lábát a piacon. Kritikus fontosságú a megfelelő marketingterv kiválasztása, különösen manapság, amikor jelentős a fogyasztói piac telítettsége.
A mikromarketing meghatározott kritériumok alapján célozza meg a fogyasztókat
A mikromarketing életkor, foglalkozás, nem, demográfiai elhelyezkedés, jövedelem és egyéb tényezők alapján történő ügyfélszegmentálás.
A mikromarketing célja erős kapcsolatok kialakítása az ügyfelekkel.
A márkahűség kiemelten fontos ennek a marketingstratégiának a használatakor, mivel a megcélzott vásárlói egy kis csoportot képviselnek, vagyis egy szűk piaci rés a célpiaca.
A mikromarketing egyik legjelentősebb hátránya, az idő
Ahhoz, hogy minden részletet megtudjunk a vásárlók igényeiről és arról, hogy egy kisebb közönség körében milyen terméktípusok működhetnek, kiterjedt piackutatásra van szükség. Magas szintű kockázatot rejt magában, és rosszabb esetben kisszámú fogyasztói csoportot eredményezhet.
A befektetés arányos megtérülés érdekében számolni kell a mikromarketingre fordított költségeket és a ráfordított időt.