Az internetes hirdetések ma már általános jelenség, amely nélkül egyszerűen lehetetlen elképzelni az internetes világot. Emlékezzünk vissza, néhány évtizeddel ezelőtt az internetes reklámozás igazi csoda volt, olyan érdekesség, amelyben volt, aki hitt, de szép számmal voltak, akik szkeptikusan szemlélték.
Bill Gross ötlete
Csak 1997- ben valósult meg a szponzorált linkek értékesítésének ötlete. Ezt az ötletet a híres amerikai pénzember és befektető, Bill Gross szabadalmaztatta. Így a marketing világa rátalált egy hatékony eszközre - a kontextuális reklámozásra.
A kontextus szerinti reklámozás az, amikor a weboldalak tartalma alapján helyeznek el hirdetéseket a webhelyeken.
Könnyű összetéveszteni a kontextus és a viselkedés szerinti célzást.
De nem egyformák.
Amikor a hirdetők a kontextust célozzák meg, azaz olvasók általa böngésző környezet alapján teszik. Mind a kulcsszó szerinti célzás, mind a témakör szerinti célzás a látogató által felkeresett weboldal tartalmához kapcsolódik.
Amikor a hirdetők viselkedést céloznak meg, azt a felhasználó által a weboldal elérése előtt végrehajtott műveletek alapján teszik. Ez magába foglalhatja egy bizonyos cikk elolvasását, egy adott linkre kattintást, vagy egy termékoldal felkeresését. Mivel ezek a hirdetések távolról sem kapcsolódnak a webhely tartalmához, ez egy viselkedés alapján célzott hirdetés.
Ma már nehéz elképzelni bármilyen digitális reklámozást, amely nem a böngészési viselkedésen alapul.
Akkor, mi a különbség?
A viselkedésalapú hirdetések a korábbi böngészési viselkedésen, míg a kontextus szerinti hirdetések egy weboldal tartalmán alapulnak.