Mi a titka az "állati marketing" sikerének?

Cuki kölyökkutya édes, iciri-piciri cica, a családi reklámokban a gyerekek mellett általában mindig téblábol egy gyönyörű és okos kutyus. Lehetőleg világos színű kutya, hogy miért, erre érdemes egy más alkalommal kitérni.

Olyan aranyosak, ugye?

Minden, ami "aranyos", pozitív érzelmeket vált ki, legyenek azok aranyos gyerekek, vagy állatok, vagy akár a kettő kombinációja. Erre épít az állat marketing. Abban a pillanatban, amikor megnézzük a reklámot, az agyunk tehetetlen a belső kémiai folyamatokkal szemben: a boldogság hormon, oxitocin és más hírvivő anyagok elárasztják a gondolkodó szervünket, így egy kellemes érzés jön létre a reklámozott termékkel kapcsolatban.

Egyes állatos reklámok szereplői nem csak egy kampányban jelennek meg, hanem állandó márkanév-képviselőkké is válnak, például a Milka lila tehén, a szarvas a Jägermeister palackon, vagy a jaguár a Jaguár autókon.

Az állat marketing olyan termékeknél is működik, amelyeknek alapvetően semmi köze hozzájuk.
Szívfacsaró, nem feledhető.
IKEA olyan megható kutyás reklámot készített, amely nem a tevékenységére helyezi hangsúlyt, hanem kutya és gazdája között kapcsolatra.

Petfluencer az meg mi?

Az infuencerek vetélytársai. Az influencerek (emberi befolyásolók), akik a közösségi médiában való erős jelenlétük miatt a reklám ipar kedvencévé váltak, egy ideje versenyeznek állatokkal. 
A kutya és macska videók felvételeinek általános népszerűsége mellett egyre több állatias YouTube csillag jelenik meg, mint például a mufurc megjelenésű Morcos macska. Az ilyen híres négylábú barátok annyi kattintást generálnak, hogy ők bizony már petfluencereknek, befolyásolóknak tekinthetők, ezáltal vonzóvá válnak a hirdetők számára. 
A gazdiknak, vagy a videót feltöltőknek pedig szép kis summát jelenthetnek.

Vissza a cikk listához