A mesterséges intelligencia megjelenésével a marketing valóban átalakulóban van. A marketingben való felhasználása várhatóan exponenciálisan növekedni fog a következő néhány évben.
De korai az öröm, nem ússzuk meg a marketing költségeket!
Nem valószínű, hogy a mesterséges intelligencia a közeljövőben leváltja a marketingeseket. Munkájukat kiegészítheti adatok elemzésével, személyre szabott tartalom létrehozásával és az ismétlődő feladatok automatizálásával. A mesterséges intelligencia egyik jelentős előnye, hogy nagy mennyiségű adatot képes elemezni, ezzel segítve a marketingeseknek megérteni az ügyfelek viselkedését, preferenciáit és vásárlási szokásait.
A mesterséges intelligencia számos forrásból gyűjthet adatokat, beleértve a webhely elemzéseket, a közösségi médiát és az ügyfelek visszajelzéseit. Ezeket az adatok használják fel a marketingesek a marketingüzenetek személyre szabására és célzott reklámkampányok létrehozására.
Marketing szakemberekre azonban továbbra is szükség van és valószínű, hogy lesz is
Az adatok értelmezéséhez , stratégiák kidolgozásához és az ügyfelekkel való kapcsolatok kiépítéséhez emberre van szükség. A marketing szakembereknek a mesterséges intelligencia időt szabadít fel arra, hogy magas szintű stratégiai gondolkodásra összpontosíthassanak. A mesterséges intelligencia segítségével a marketingesek pontosabban mérhetik a marketingkampányok hatékonyságát.
Az emberi kreativitást a mesterséges intelligencia nem képes teljes mértékben lemásolni, amely a marketingnek talán az egyik legfontosabb tényezője. Ezért valószínűbb, hogy a mesterséges intelligencia együtt fog működni a marketing szakemberekkel, de nem helyettesíti őket.