Mesterséges intelligencia átveszi a marketingesek munkáját?

A mesterséges intelligencia megjelenésével a marketing valóban átalakulóban van. A marketingben való felhasználása várhatóan exponenciálisan növekedni fog a következő néhány évben.

 

De korai az öröm, nem ússzuk meg a marketing költségeket!

Nem valószínű, hogy a mesterséges intelligencia a közeljövőben leváltja a marketingeseket. Munkájukat kiegészítheti adatok elemzésével, személyre szabott tartalom létrehozásával és az ismétlődő feladatok automatizálásával. A mesterséges intelligencia egyik jelentős előnye, hogy nagy mennyiségű adatot képes elemezni, ezzel segítve a marketingeseknek megérteni az ügyfelek viselkedését, preferenciáit és vásárlási szokásait.

A mesterséges intelligencia számos forrásból gyűjthet adatokat, beleértve a webhely elemzéseket, a közösségi médiát és az ügyfelek visszajelzéseit. Ezeket az adatok használják fel a marketingesek a marketingüzenetek személyre szabására és célzott reklámkampányok létrehozására.

 

Marketing szakemberekre azonban továbbra is szükség van és valószínű, hogy lesz is

Az adatok értelmezéséhez , stratégiák kidolgozásához és az ügyfelekkel való kapcsolatok kiépítéséhez emberre van szükség. A marketing szakembereknek a mesterséges intelligencia időt szabadít fel arra, hogy magas szintű stratégiai gondolkodásra összpontosíthassanak. A mesterséges intelligencia segítségével a marketingesek pontosabban mérhetik a marketingkampányok hatékonyságát.

Az emberi kreativitást a mesterséges intelligencia nem képes teljes mértékben lemásolni, amely a marketingnek talán az egyik legfontosabb tényezője. Ezért valószínűbb, hogy a mesterséges intelligencia együtt fog működni  a marketing szakemberekkel, de nem helyettesíti őket.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink