Márpedig elemzésre szükség van a marketing tervezéshez

Akár szeretünk számokkal dolgozni, akár nem, a marketing munka is számokkal kezdődik. A marketing tervezése előzetes kutatással és elemzéssel kezdődik, függetlenül attól, hogy milyen problémára kell megoldást találni. Legyen szó új termék létrehozásáról, új piacokra való belépésről, marketing promóciós tevékenységek tervezéséről, márka megalkotásáról és fejlesztéséről, stb.

 

A döntést mindig a releváns tényezők tanulmányozása és elemzése előzi meg.

A bejövő információk hatalmas folyamata más elemzési módszereket igényel. A marketing elemzésben több matematikai és a statisztikai technika létezik.

 

Bizonyos esetekben az elemzés kreatív megközelítését igényel.

A marketing elemzéssel foglalkozó szakemberek az adatok nem triviális összefüggőségek keresésével, integrációval, szintézissel, egyesítéssel is találhatnak válaszokat. A marketing szakember számára a különböző és strukturálatlan adatok tömege válhat hasznossá váratlan és nem szokványos marketing elemzési módszerrel.

A tény az, hogy egyre több digitális marketing szakember a célközönségét nem külső jellemzői, társadalmi és demográfiai jellege, hanem viselkedési mintái alapján határozza meg.

Már nem olyan fontos, hogy ki van a képernyő másik oldalán, ha ugyanazokat a viselkedési jeleket mutatják, akkor ugyanabba a fogyasztói szegmensbe tartozik. Más szóval, a digitális marketing szakemberek nagyobb valószínűséggel ismerik fel ügyfeleiket a reklámra adott reakciójuk alapján.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink