Marketing fortély, reklámfogás, vagy környezettudatosság a Porsche méz?

Érdekes lenne megtudni, hogy egy jó reklámügynökség, vagy a Porsche környezettudatos tulajdonosának a fejéből pattant ki a Porsche méz ötlete?

A történet a következő:

A Porsche a méhek védelme, a természet- és fajmegőrzés, valamint Németország méh populációjának növelése érdekében 2017 májusában 25 kolóniával 1,5 millió méhhel alapított egy méhfarmot. A másfél millió méh decemberre 400 kg mézet termelt.

Turbienchen néven kezdték el a méz forgalmazását, amelyet a gyár lipcsei ügyfélszolgálatán lehetett megvásárolni.   A méz néhány nap alatt elfogyott, ezért úgy döntöttek, hogy a méhfarm „személyzetét” még 1,5 millió fővel bővítik, akiket már Lipcsében egy 132 hektáros természetvédelmi területen helyeztek ki.

Mennyibe került ez a Gyárnak?

  • Reklám költséget tekintve, szinte semmibe.
  • A termékért még fizetnek is a vásárlók.

Milyen hozadékra számíthat a Porsche?

Márkaépítés

  • Szimpátiára, megbecsülésre, ami egy márka értékét többszörösére képes feltornázni.

Vásárlók „behívása”

  • A mézhez csak a gyár ügyfélszolgálatánál lehet hozzájutni, azaz potenciális vásárlókat is lehet szerezni.

Milyen hozadéka van a társadalomnak?

Az utóbbi években Európa-szerte drasztikusan csökkent a méhek száma, vannak, akik egyenesen a méhpopuláció haldoklását emlegetik. A probléma azonban nemcsak kontinensünket érinti, az USA-ban, Oroszországban és Brazíliában is ez a tendencia.

A statisztikák szerint a méhek az uniós élelmiszertermelés 76%-át befolyásolják. Számos növény szaporodása közvetlenül tőlük függ és eltűnésük bizonyos növényfajok kihalásához vezethet.

A vadvirágok 78%-a, míg a termények 84%-a részben a beporzók tevékenységétől függ. A becslések szerint a világ növénytermesztésének 5-8%-a közvetlenül az állatok általi beporzáson múlik. A beporzók közvetve hozzájárulnak a gyógyszerek, bio üzemanyagok és építőanyagok előállításához is.

Minden elismerést megérdemel a Porsche, amit a méhek védelmében tesz, egyben azon is elgondolkozhatunk, hogy milyen jól összeköthető a reklám és az igazán fontos tevékenység! 
Vissza a cikk listához