Amikor meghalljuk a „Just Do It” szlogent, vagy meglátjuk a Nike logóját, automatikusan azonosítjuk a márkát, mint egy sportruházati céget.
Minden márka több alkotóelemből tevődik össze
Vizuális eszközökből, mint például a logók, a színek, a csomagolás, a dizájn, valamint a márka imázsa, a márkaértékek, a hírnév és a márka státusza a piacon. Mindezek a márkaelemek befolyásolják azt, ahogy a fogyasztók hogyan érzékelik a márkát. A márkaépítés stratégiailag fontos folyamat, amely minden szakaszában kreativitást, mély elemzést és következetességet igényel.
De melyik elem a legfontosabb?
Fontos a cég weboldala?
A professzionális online jelenlét ma minden eddiginél fontosabb része a márkaépítésnek és a digitális marketingstratégiának. A webhely új ügyfelek vonzásának, termékek reklámozásának és értékesítésének, az ügyfelek oktatásának és tájékoztatásának, és ami a legfontosabb, interakciónak és kommunikációnak a helye.
Fontos a céglogó?
A logó és a márka fogalmát gyakran együtt használják, vagy szinonimákként értelmezik, holott valójában két különböző entitásról van szó. Fontossága ellenére a logó még mindig csak egy része a márkaépítésnek.
A logó szimbólumként, a cég vizuális reprezentációjaként szolgál, amelynek könnyen felismerhetőnek és megjegyezhetőnek kell lennie. A színpalettától a logó létrehozásakor használt betűtípusokig minden fontos szerepet játszik a márkaépítésben.
Fontos a márkanév?
A márka nevének kitalálása nem könnyű feladat. A cég nevének tükröznie kell azt, aki, valamint azt, amit csinál, és ugyanakkor jó benyomást kell kelteni.