Márkák és mítoszok, Coca - Cola

A márka mítosz az egyik legrégebbi marketing kommunikáció. Ezenkívül kizárt az a helyzet, amikor egy hosszú ideig piacon lévő vállalathoz vagy márkához ne kapcsolódna történet.


Igazság és fikció

A vállalati, vagy márka mítoszok lehetnek igazak, de kitaláltak is. Mindkettő gyakran a vállalat alkalmazottainak, vagy a marketing szakemberek kreativitásának eredménye. A kitalált márka mítoszok létrehozásának megvan a maga oka: könnyű kezelni és megcélozható a kívánt közönségszegmens.

Nézzük a legnagyobbakat.


A Coca-Cola titka egyben a márka mítosza

A Coca-Cola Company valószínűleg a nevéhez kapcsolódó legendák és mítoszok tekintetében az egyik legismertebb cég. A máig gondosan megőrzött és titokban tartott kólarecept miatt. Azt állítják, hogy a cég több ezer alkalmazottja közül legfeljebb egy tucat ember ismeri a "nagy titkot".


A nagy titok a márka mítosza

Évtizedek óta nem csillapodnak a viták az ital lehetséges kokaintartalmáról, miközben a titokvadászok fáradhatatlanul keresnek egy 1976-ban kiadott újságot, amelyben állítólag egyszer megjelent a Coca-Cola teljes receptje.


Megtalálták a Coca–Cola eredeti receptjét?

2011-ben a This American Life című amerikai rádióműsor azt állította, hogy megszerezte a Coca–Cola receptjét.  Atlanta Journal - Constitution folyóiratban 1979. február 8 – án közzétett, kézzel írt receptet bemutató fényképeket találtak és be is mutatták a nagyközönségnek.


Felfedték a Coca-Cola titkát?

Állításuk szerint a Coca – Cola titkos összetevője nem más, mint az úgynevezett Merchandise X7.
https://www.thisamericanlife.org/extras/the-recipe

A Coca-Cola Company nem kommentálta a rádióműsor által bemutatott receptet, így hitelességét sem erősítették meg, de nem is cáfolták.


Így a titok továbbra is titok maradt, a Coca- Cola márka mítosza továbbra is legenda.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink