LGBTQ marketing kezdete

Minden márka álma az, hogy helyet szerezzen az emberek életébenA marketing szakemberek elsődleges feladata megtalálni,  és definiálni a fogyasztói piacnak azt a szegmensét, ahol a termék megjelenítése a legnagyobb profitot biztosítja.

 

Mit jelent az LGBTQ?

L – Leszbikus – G Meleg (Gay) B – Biszexuális T - Transznemű Q – Queer kifejezés az összes többi kategóriát magába foglalja. Mások azért szeretik ezt a kifejezést használni, mert ezzel tudják jól kifejezni azt, hogy ők is a közösség tagjai, de nem érzik úgy, hogy egy bizonyos betűt a magukénak vallanának, vagy, hogy valamelyik csoportba egyértelműen beletartoznak.

 

LGBTQ marketing kezdeti sikerei és nehézségei

Ikea – bojkott

1994-ben az Ikea mutatta be az első televíziós hirdetést, amely meleg párt mutatott be. Bizony nem mindenkinek tetszett ez a reklám.  Valójában az IKEA forgalmának visszaesése gyors és erős volt. Az Amerikai Családszövetség bojkottot rendezett, és egy New York-i Ikea üzlet még bombafenyegetést is kapott. Egyes meleg csoportok is hangok adtak aggodalmaiknak, a meleg karakter sztereotípiás ábrázolása miatt.

 

AT&T – az első nyíltan

Az Ikea vesztesége ellenére még ugyanebben az évben az AT&T közvetlen LGBTQ marketing kampányt indított, és az első amerikai telefonos társasággá vált, amelyik nyíltan célozta a leszbikus és meleg ügyfeleket.

Izrael- pink dollár

Más szervezetek is gyorsan észbe kaptak és követték a példát, 2005-ben Izrael melegbarát turisztikai célpontként kezdett népszerűsíteni magát. 

Subaru - tiltakozás

A vállalatok továbbra is inkább a melegekre koncentráltak, bár figyelemre méltó kivétel volt a Subaru.  A 90-es évek végén a Subaru nagyon sikeres leszbikus-orientált marketing kampányt folytatott, miután a marketing szakemberek kutatásai feltárták, hogy a robusztus, praktikus autói vonzzák a leszbikus nőket. A japán társaság több embercsoporttól kapott tiltakozó leveleket, amelyekben kijelentették, hogy soha többé nem vásárolnak Subarut, mert a reklám elősegíti a homoszexualitás kialakulását. A Subaunak döntenie kellett, hogy a fenyegetések ellenére folytatja-e a  LGBTQ  marketing kampányát, vagy feladja azt.

Nem adták fel, felvállalták az LGBTQ közösséget!

Jól tették, mivel a marketing szakembereik kutatásai alapján bebizonyosodott, hogy sokan azok közül, akik protestáltak, egyébként sem vásároltak volna soha Subarut.

Vissza a cikk listához