Létezik női reklám és férfi reklám?

„Apukám, megeszed a levest, vagy tegyek bele húst és adjam a kutyának?”

Ha nős vagy, te is „tapasztaltad” már, hogy a nő és a férfi a házasság szent kötelékében „egyenlő” felek, mint a fenti példa is mutatja.

A marketing szakemberek is emberek, nőből és/vagy férfiból vannak, tehát egy marketing stratégia kialakításánál, vagy csak egy reklám elkészítésénél különösen odafigyelnek a reklámok nőkre illetve férfiakra való hatására.

A nő hatalma a vásárlásnál

Az összes termék, több mint 85% -át nők vásárolják! 

De ez még nem minden! 

Az esetek 95% -ban a nők befolyásolják a termék vagy szolgáltatás megvásárlására vonatkozó döntést is. Különösnek tűnik, de a „férfi áruk” 50% -t is a nők vásárolják, és ezt a marketing szakemberek pontosan tudják...

Milyen reklám vonzza a férfiakat és milyen a nőket?

  • A nők általában nagyobb figyelmet fordítanak a részletekre, mint a férfiak. Úgy tűnik, hogy mindig észreveszik, ha valami rossz helyen van, vagy ha valami hiányzik. 
  • A nők a reklámokban különféle apróságokat is észre vesznek, mint ahogy emlékeznek a bútorok és árucikkek pontos elrendezésére is a boltokban.
  • A nők a reklámok üzenetével is általában együttérzőbbek, jobban elfogadják a szentimentalizmust.

A legtöbb nő nagy figyelmet fordít megjelenésére. A termékek széles választékát részesítik előnyben. Ez különösen jól látható a szépségápolási cikkek kínálatánál. Csak samponból létezik száraz vagy sérült hajra, szőke hajra, vékony és zsíros hajra, festett hajra, egyenes hajra, vasalt hajra és még sorolhatnánk...

A nők a reklámokra jobban reagálnak, mint a férfiak. Sőt, nagyobb valószínűséggel inkább hisznek a reklám üzenetében, mint a férfiak.

Ezen okok miatt a tanulmányok szilárd bizonyítékokat találtak arra, hogy a nőkre irányuló reklám a leghatékonyabb.

Férfiak

A férfiak általában a nagy dolgokat látják, és nem figyelnek a részletekre. A férfiak figyelme azokra a reklám üzenetekre összpontosulnak, amik megkönnyítik az életüket, legyen szó bármiről.

A férfiak nem aggódnak annyira a megjelenésük miatt, vagy egyszerűen csak megpróbálják nem kimutatni. Általában az egyszerű dolgokat és a kevesebb opciót részesítik előnyben.

A férfiak a reklámoknakjobban ellenállnak. 

A férfiak a reklámokat általában nem szeretik, unalmasnaktartják, persze csak addig, amíg egy vonzó arc, vagy egyéb testrész fel nem kelti az érdeklődésüket!

Vissza a cikk listához