A kreativitás képessége nem természetfeletti adottság, hanem fejleszthető készség. A kreativitás mindenhol ott van, ahol az ember beindítja a fantáziáját, ötleteket generál, szokatlan módon használja a környezetet, tárgyakat, vagy éppen az adott körülményeket.
Ha megtanítjuk az agyat a nem szabványos megoldások keresésére, az növeli az ember értékét, és nem csak a marketing szakemberekét, az élet minden területén. Minél nagyobb a kreativitás, annál eredetibb bármely tevékenység.
A marketing szakemberei speciális technikákat alkalmaznak
A múlt század közepén Heinrich Altshuller szovjet feltaláló, újító és író kidolgozta a feltaláló problémamegoldás (TRIZ) elméletét, amelynek célja a logika, a kreatív gondolkodás és a képzelet fejlesztése. Az elméletét nem csak műszaki területeken, hanem a pszichológiában, a pedagógiában, a művészetekben, az irodalomban, de marketing szakemberek az üzleti életben is alkalmazzák.
Az egyik legérdekesebb TRIZ technika a „fordított” megközelítés
Változtasd meg az eredeti tulajdonságot az ellenkezőjére, vagy gondolkodj a logikaival ellentétes irányba. Ezt a technikát sok kreatív ember használta már a TRIZ megjelenése előtt is, például Henry Ford amerikai iparos, üzletmágnás és feltaláló.
A fordított hatás elve bármilyen kreativitásban alkalmazható, ezért a marketing szakemberek is gyakran alkalmazzák.
A számítás, a szerencse, a kitartás és a türelem, mindezek nagyon fontosak az üzleti életben.
A legnagyobb hiba az, ha ágyúval lövünk verébre. Bármilyen probléma megoldására milliárdnyi mód létezik, jó és helytelen, reális és kevésbé igaz, ostoba és zseniális.