A neuromarketing az a fajta marketing, amely lehetővé teszi, hogy a vásárló lelkébe és gondolataiba nézzen, azonosítsa a termék preferálásának valódi okait, és hogy a kapott információk alapján növelje a termék eladásait.
A neuromarketing minden érzékelési csatornán keresztül befolyásolja a fogyasztók viselkedését
A friss péksütemények illata „tereli” lábunkat a péktermékek felé, a címkén lévő aroma alak arra késztet, hogy azt a tusfürdőt részesítsük előnyben. A kellemes pihentető zene a boltban marasztalja a kedves vásárlót, hadd költsön kedvére. Ebbe beletartoznak olyan dallamok használata is, amelyek belopóznak az agyunkba, és szinte lehetetlen megszabadulni tőlük.
Kiskereskedelmi környezetben azt hisszük, hogy minden vásárlási döntésünket mi irányítjuk, pedig nem. A hirdetők, a marketingesek és az értékesítők meg tudnak győzni bennünket fogyasztókat arról, hogy vásárlási döntésünket mi irányítjuk, még akkor is, ha az ellenkezője az igaz.
A vásárlók nagy része még a rutinvásárlásokra is sok időt és figyelmet szentel, de többségünknek erre sem ideje, sem kedve nincs. Nem beszélve arról, hogy igen kevesen vannak olyan vásárlók, akik szaktudással rendelkeznek ahhoz, hogy képesek legyenek szakszerűen kiválasztani például egy számítógépet, vagy egy autót. Nem értünk eléggé a kémiához annyira, hogy összehasonlítsuk a különböző márkájú szappanok, mosóporok,vagy fogkrémek összetevőit.
Jobb híján el hisszük azt, amit a reklámokban állítanak a termékekről
Egy márkanév állandó ismétlődése a hirdetésekben – ami általában irritálja vásárlókat – lényegében fontos és nagyon hatékony módja az értékesítésnek.
Sok vásárlási döntés azon alapul, hogy maga a termék, vagy az azzal kapcsolatos információ mennyire hozzáférhető a vásárló számára. Egy idő után már biztosak vagyunk abban, hogy az a legfontosabb, ami a leggyorsabban eszükbe jut.