Közösségi média marketing kampányok

A legjobb közösségi média marketing kampányoknak  van egy közös vonásuk, ez a hihetetlen részvétel.

A közösségi média a kommunikáció és az információ, de mindenekelőtt az inspiráció eszköze. A különféle reklámügynökségek közösségi média marketing menedzserei többször is ámulatba ejtettek minket, mióta a marketing olyan csatornákon érvényesült, mint a Facebook, az Instagram vagy a LinkedIn.

Gillette hihetetlen eredményt ért el amikor  2019. januárjában közösségi média marketing kampányt indított a YouTube-on és a különböző közösségi csatornákon, amelynek célja a férfiasság fogalmának újraértelmezése volt. 

 

A közösségi média marketing kampány hatása

  • A kampányt elindító kisfilm több mint 30 millió nézettséget szerzett .
  • A #GilletteAdhashtag több mint 150 millió embert ért el egy hónap alatt
  • A kampánnyal kapcsolatos Instagrambejegyzések szokatlanul megugrották a Gillette-tetszéseket, elérve a 800 lájkot.

A Gilette megígérte, hogy a következő három évben évi egymillió dollárt adományozolyan nonprofit szervezeteknek, amelyek olyan programokat működtetnek, amelyek segítenek a férfiaknak személyes céljaik elérésében.

A Starbucks kreatívjai elég érzékeny témához nyúltak marketing kampányukkal, ám a sikert valószínű borítékolni lehetett, mivel a téma manapság igen népszerű.

Azt írunk a bögrére, ami lenni akarsz

A Starbucks közösségi média marketing kampányt indított a Mermaids, egy transz nemű támogató szervezettel együttműködve. 

A #WhatsYourName kampány a transz emberek jogaira összpontosít, és a Starbucks azon szokásán alapul, hogy az ügyfélneveket bögrékre írja.

A Starbucks elkötelezte magát amellett, hogy az embereket olyan néven szólítsa, amilyet választanak maguknak, akár férfinak, akár nőnek.

A közösségi média csatornáin a felhasználókat arra hívták fel, hogy használják az Instagram #WhatsYourName hashtagjét, és meséljenek nemi tapasztalataikról.

A kampány hatásai

  • A Youtube hirdetése több mint 605 000 megtekintést ért el.
  • A kampány indító Instagram bejegyzése több mint 1000 hozzászólást kapott!

közösségi média marketing nem annyira új már, de nélkülözhetetlen terepként jelenik meg, ahol nagy kihívást jelent, mert eredetiséget és a kreativitást kíván.

Vissza a cikk listához