A termékgyártók körében a környezetbarát cím elnyerése teljesen érthető vágy, hiszen ez egy lehetőség arra, hogy piaci rést találjon márkájának, amivel versenytársait is maga mögé utasíthatja.
Környezetbarát termék= fogyasztói szimpátia
A másik ok a fogyasztói szimpátia. Egyre több vásárló keresi az "öko" jelzésű termékeket, törődnek azzal, hogy mi történik a környezettel. A márkák pedig igyekeznek követni a fogyasztók igényeit, sokan nemcsak elhelyezik az „öko” jelet a csomagoláson, hanem hivatalosan is megkapják a jogot arra, hogy termékeiket a környezetre nézve biztonságosnak minősítsék.
Drága a környezetbarát termékek gyártása?
De mennyire! A fenntartható termelést megszervezni: a megfelelő anyagok és technológiák megtalálásától a termékeknek az ügyfél felé történő eljuttatásáig nem egyszerű feladat, és valószínű, hogy a beruházás költségei is nagyok.
Nem elég környezetbarát terméket előállítni
Meg kell találni és ki kell dolgozni a termék marketingstratégiáját ahhoz, hogy a befektetés profitáljon is. A környezetbarát termékek sikeres pozicionálásával jelentősen növelhető a fogyasztók bizalma. Az ökomarketing segít növelni az üzleti mutatókat, és márkakapuvá válik a legfontosabb piacok és új piacok felé is.
Egyik fontos kihívás a környezetbarát termék ára
Például a nem állatokon tesztelt biotermékek előállítása drága. A versenytársak által gyártott nem környezetbarát termékeinek előállítási költsége sokkal alacsonyabb. A vevőért folytatott küzdelemben nagy jelentőséggel bír az ár, és gyakran a legfontosabb is.
A zöld trend új üzleti lehetőségeket nyit meg.
- A környezet megőrzéséhez vagy a negatív hatás következményei ellen járul hozzá a vállalat terméke.
- Közvetlen hatás az egészségre, az életre vagy a környezetre, természetes anyagokból készült ruházat, ökokozmetikumok, ökozacskók stb.
- Olyan termékek előállítása, amelyek nem tartalmaznak káros anyagokat és használatuk során közvetlenül nem károsítják a környezetet.
- Újrahasznosítás.
Környezetbarát termékek gyártása manapság még piaci rést jelent, mivel a fogyasztók körében egyre nagyobb igény mutatkozik az öko termékekre.