Környezetbarát termék piaci rés?

A termékgyártók körében a környezetbarát cím elnyerése teljesen érthető vágy, hiszen ez egy lehetőség arra, hogy piaci rést találjon márkájának, amivel versenytársait is maga mögé utasíthatja.

 

Környezetbarát termék= fogyasztói szimpátia

A másik ok a fogyasztói szimpátia. Egyre több vásárló keresi az "öko" jelzésű termékeket, törődnek azzal, hogy mi történik a környezettel. A márkák pedig igyekeznek követni a fogyasztók igényeit, sokan nemcsak elhelyezik az „öko” jelet a csomagoláson, hanem hivatalosan is megkapják a jogot arra, hogy termékeiket a környezetre nézve biztonságosnak minősítsék.

 

Drága a környezetbarát termékek gyártása?

De mennyire! A fenntartható termelést megszervezni: a megfelelő anyagok és technológiák megtalálásától a termékeknek az ügyfél felé történő eljuttatásáig nem egyszerű feladat, és valószínű, hogy a beruházás költségei is nagyok.

 

Nem elég környezetbarát terméket előállítni

Meg kell találni és ki kell dolgozni a termék marketingstratégiáját ahhoz, hogy a befektetés profitáljon is. A környezetbarát termékek sikeres pozicionálásával jelentősen növelhető a fogyasztók bizalma.  Az ökomarketing segít növelni az üzleti mutatókat, és márkakapuvá válik a legfontosabb piacok és új piacok felé is.

 

Egyik fontos kihívás a környezetbarát termék ára

Például a nem állatokon tesztelt biotermékek előállítása drága. A versenytársak által gyártott nem környezetbarát termékeinek előállítási költsége sokkal alacsonyabb. A vevőért folytatott küzdelemben nagy jelentőséggel bír az ár, és gyakran a legfontosabb is.

 

A zöld trend új üzleti lehetőségeket nyit meg.

-  A környezet megőrzéséhez vagy a negatív hatás következményei ellen járul hozzá a vállalat terméke.

-  Közvetlen hatás az egészségre, az életre vagy a környezetre, természetes anyagokból készült ruházat, ökokozmetikumok, ökozacskók stb.

-  Olyan termékek előállítása, amelyek nem tartalmaznak káros anyagokat és használatuk során közvetlenül nem károsítják a környezetet.

-  Újrahasznosítás.

 

Környezetbarát termékek gyártása manapság még piaci rést jelent, mivel a fogyasztók körében egyre nagyobb igény mutatkozik az öko termékekre.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink