Ki hallott már a mobilmarketingről?

A mobilmarketing nem rég kifejlődött marketing ágazat és legfőbb jellemzője az egyediség. A kezelő saját mobiltelefonján keresztül közvetíti a vállalatok reklámjait és hirdetéseit, mely történhet aktív és passzív módon is. Ha például sms-ről beszélünk, ami a mobilmarketing egyik közvetítési típusa, akkor természetesen aktív módról beszélünk, míg a zenei vagy játékletöltés során megjelenő kisebb hirdetések passzívan hatnak az olvasóra, mégis kellőképpen kifejtik hatásukat. A mobilmarketing célja a személyre szabott kapcsolatfelvétel és annak megtartása, amely alkalmazkodik a telefon tulajdonos személyiségéhez, földrajzi tartózkodási helyéhez és egyedi ízléséhez is. Ezáltal új módon közelítik meg a reklámozás tevékenységét, mellyel könnyebben elnyerhetik az olvasó szimpátiáját, hiszen jobban magáénak érzi a reklámot.

Ha a mobilmarketing módjának az mms-t választja a szolgáltató, akkor képi és hanganyag átküldése is lehetségessé válik, mely egy igen kreatív módja az ügyfelek megkeresésének. Az internet segítségével történő keresőmarketing, a keresők általi információszerzés bizonyos kulcsszavak beírásával történik és sokkal hamarabb a fogadóhoz jut a vállalat hirdetése, mint más esetekben. Ezek mellett lehetőség van mobil kuponok használatára is, melyek bemutatásra szóló kedvezményekkel járnak együtt és sok vállalat szereti általuk megkedveltetni termékeiket és szolgáltatásaikat. Ezek mind a mobilmarketing közkedvelt típusa és egyre jobban terjed használtuk a vállalatok között, hiszen költséghatékonyabb megoldás, mint az eddig alkalmazott eladás ösztönző marketing módszerek. Emellett a mobiltelefonok használata egyre gyakoribb akár a fiatalok, akár az idősebb korosztály képviselői között, ami új lehetőségeket biztosít a vállalatok számára. A marketing szakemberek pedig minden újdonságban meglátják a megoldást és igyekeznek minél hatékonyabban kihasználni azt, így is jött létre a mobilmarketing is.

Vissza a cikk listához