Ha úgy döntünk, hogy befolyásoló marketing segítségével szeretnénk fejleszteni a fogyasztókkal való kommunikációnkat, meg kell találnunk cégünknek és termékünknek a leginkább megfelelő influencert.
Nézzük, mit kell figyelembe vennünk?
Keressünk valakit, aki a költségvetésünknek megfelelő összeget kér.
Minden befolyásoló szabadon határozhatja meg árát. Az árkülönbségek az influencerek között az ismertség nagyságával magyarázhatók. Minél többen követik, annál jobban látható, tehát, az ismertebb influencer drágább.
Keressünk egy személyt, aki vállalja termékünk népszerűsítését.
Nem a pénz az egyetlen kritérium, ami a választást befolyásolja. Az influencer elutasíthatja a partnerségi ajánlatot, ha a termékünk nem felel meg a témájának, értékeinek vagy ízlésének.
Fontos, hogy találjunk valakit, akinek nagyon tetszik a termékünk. Ebben az esetben nem fog színlelni, és a valódi benyomásait mondja el termékünkről a híveinek. Azt is szem előtt kell tartanunk, hogy a befolyásolók tartalomkészítők, és joguk van üzenetüket a maguk módján megosztani. Nem szabad megfeledkeznünk azonban arról sem, hogy egy ilyen partnerség esetén csak egy személyes fiók közzétételét fizetjük ki, ezért nem változtathatjuk meg, vagy ítélhetjük el influencerünk stílusát, beszédét, dekorációját vagy öltözékét.
Az befolyásolók hatása a „legjobb barát effektus”
Amikor egy valódi közösség áll az influencer mögött, akkor reális lehetőség nyílik hasznot kovácsolni a befektetett összegből. A befolyásolók célja egyfajta bizalom megteremtése a követőik és közte. Ha egy követő egyetért az influencer nézőpontjával, ha felismeri magát benne, ha közel érzi magát hozzá, ha sok közös pontot fedez fel vele, akkor bízni fog benne.
Az influencer és követői egy bizalmi körbe tartoznak.
Ennek a bizalomnak köszönhetően hisznek a befolyásolóban, amikor azt mondja nekik, hogy vásároljanak meg egy adott terméket. Ezt a jelenséget „legjobb barát effektusnak” hívják.
Egy barát, aki azt mondja, hogy egy termék nagyszerű, meggyőzőbb lesz, mint egy cég, amely saját termékét hirdeti.