Kampuszok és munkahelyek az Y-, és Z- generációnak: LinkedIn

Előző két blogunkat olvasva felmerülhet bárkiben a kérdés, miszerint miért a technológiai cégekre jellemző a kampuszépítés?

A válasz egyszerű. Azért, mert ezen vállalatok, mint például a Google, hihetetlen rövid idő alatt óriási piacra tettek szert. Kínálatukra hatalmas lett a kereslet, ezáltal pedig bevételeik nem várt módon növekedtek. A befolyó profitmennyiség pedig képes volt megalapozni egy-egy nagyobb méretű projektet, arról nem is beszélve, hogy a kampuszokhoz az ő munkavállalóikra jellemző fiatalos lendület, gyors észjárás, valamint dinamika illik. Sőt, ha a Google-t vesszük alapul, csak informatikai hátteret kell telepítenie az adott épületegyüttesekbe, hiszen nincs szükségük hatalmas eszközparkra, gépekre és berendezésekre, illetve ipari háttérre. Ezt nagyon kevés gazdasági ágazat vállalata mondhatja el magáról, a kínálkozó lehetőséget és szerencsés adottságot pedig ki kell használni.

Az új típusú látásmóddal megtervezett és épített kampuszra tökéletes példa a LinkedIn Kaliforniai központja, mely a Szilícium-völgy közepén kapott helyet. A kampusz 12 hektáros, parkosított területén kibérelt 3 épülete összesen 60 ezer négyzetmétert tesz ki, ahol minden nap 3200 alkalmazott végzi szorgos munkáját. Az épületegyüttes kialakításánál és berendezésénél fontos szempont volt, hogy az épületkomplexum által nyújtott szolgáltatások és lehetőségek az alkalmazottak minden igényét kielégítsék. Mindez azért fontos, mert a környező területeken található a Yahoo, a Google és a Facebook, valamint a Mercedes és a Nokia központja is, melyek a maguk nemében igen impozánsak, a nem elégedett munkatársak igen gyorsan másik állás után nézhetnek.

Vissza a cikk listához