Kampuszok és munkahelyek az Y-, és Z- generációnak: Folytatás

Előző blogunkban említettük az Y-generáció tagjainak jellemvonásait, mely első sorban a technológia fejlődéséhez való hihetetlen alkalmazkodásban, a gyors észjárásban és rövid reagálási időben mutatkozik meg. Ők 1980-90 között születtek és gyerekkorukban indult nagy fejlődésnek a technológia. Szüleik voltak az elsők, akik már kisebb méretű mobiltelefont tudhattak magukénak és számukra már az általános iskolai tananyag részét képezte a számítástechnika. Mindez már egy más fajta gondolkodást és munkavégzési módot eredményezett, amit igyekeznek kihasználni az innovációra nyitott vállalatok, mint például a Google.

Az utánuk következő Z-generáció tagjai pedig az ezredforduló után látták meg a napvilágot. Számukra teljesen elképzelhetetlen a világ működése számítógépek, mobiltelefonok, internet, illetve egyéb digitális és kommunikációs eszközök nélkül. A gyorsaság és a pörgés mindennapjaik természetes velejárója. Teljesen más gondolkodásmóddal, munkamorállal, probléma megoldási módszerekkel rendelkeznek, amihez a multik, például a Google is rendkívüli módon alkalmazkodnak. Főiskoláik és munkahelyeik méretei nem az X (vagy az azt megelőző) generáció tagjai számára megszokott épületekhez, netán épületegyüttesekéhez hasonlítanak. Majdnem, hogy városokat építenek egyetem, parkosított kampusz, vagy cégközpont névre elkeresztelve, amik különálló világot képeznek az ott tanulók, illetve dolgozók számára. Mindezt annak érdekében, hogy megkönnyítsék a gyorsabb kapcsolattartást, együttműködést és munkavégzést.

Azáltal, hogy ezen generáció képviselői új stílust képviselnek, illetve munkavégzési módszert követnek, átformálódott a munkahelyi kultúrájuk is. A multik, legyen szó a Google-ről vagy más vállalatóriásról, ehhez alkalmazkodva várják őket akár tanulás, akár munkavégzés céljából.

Vissza a cikk listához