Jövőbe mutató digitális marketing trendek (1. rész)

Soha nem látott gyorsasággal fejlődik és alakul a marketing. Ilyen tempót korábban igen nehéz lett volna elképzelni. A tendenciákból egyértelműen kimutatható, hogy a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása és használata lassan megkerülhetetlenné válik.

 A vállalkozásoknál egyre gyakoribb a high-tech megoldások bevezetése. Felismerték, hogy a klasszikus marketing eszközök 2020. derekán már nem biztos, hogy ugyan azokat az eredményeket hozzák. A mesterséges intelligencia a legnagyobb kereskedelmi lehetőség a vállalatok számára is az elkövetkezendő években. Az AI forradalmi előnye, hogy képes elemezni a fogyasztók magatartását és keresési mintái. Felhasználhatja például a közösségi média platformjaiból vagy blogokból származó adatokat, hogy segítse a vállalkozásokat megérteni, hogy az ügyfelek hogyan találják meg a cég termékeit vagy szolgáltatásait. Így a marketing kampányok is egyre pontosabb célzással érik majd el a potenciális ügyfeleinket.

A chatbotok már Magyarországon is felbukkantak. A chatbot egy olyan szoftveralkalmazás, ami ’megérti’ amit az ügyfél ír, és úgy válaszol rá, mintha valódi ember lenne. Nem nehéz elképzelni, hogy egy fejlett chatbot milyen jó eredménnyel használható majd az ügyfélszolgálatok és a virtuális asszisztencia területén is, erről bővebben a 2. részben írunk.

Vissza a cikk listához