Jaj, annak a márkának, ha füllent? - Danone

Egy márka kiépítése sok időbe telik és meglehetősen sok pénzt emészt fel. A már bevezetett és sikeres márkával elért eredmények megtartására, illetve a márka erősítésére még több igyekezetre és pénzre van szükség.

Megszokott dolog, hogy a piacvezető márkák kitalálnak valami újdonságot az adott termékkategória.

A reklámban nagy különbség van az igazság hangsúlyozása és a hamis állítások között. Jaj, annak a márkának, illetve reklámügynökségnek, ha a termék reklámja a valóságtól elrugaszkodott tényt állít, vagy "csúsztat".

Nézzünk néhány példát!


Danone Activia joghurt

Az Activia joghurt szerint "különleges baktérium-összetevőkkel" rendelkezik, állította a gyártó, illetve az őt segítő reklámügynökség.

A joghurtot úgy forgalmazták, és reklámozták, hogy "klinikailag" és "tudományos szempontból" bizonyított, hogy fokozza az immunrendszert és képes az emésztés szabályozására.

Jamie Lee Curtis színésznő az Activia hirdetési kampányban azt állította, hogy a joghurtnak speciális baktérium-összetevői vannak. Ennek eredményeként a joghurtot 30% -kal magasabb árakon értékesítették, mint más hasonló termékeket.

A Danone elleni peres eljárás 2008-ban kezdődött, amikor Trish Wiener fogyasztó panaszt nyújtott be. Az ABC szerint a 45 millió dolláros bírság mellett a Danone-t arra utasították, hogy távolítsa el címkéiből a "klinikailag" és "tudományosan igazolt" jelölések.

A megtévesztő hirdetési kampány lehetővé tette a Danone számára, hogy több százmillió dolláros értékű rendes joghurtot értékesítsen magasabb árakon a felelős, egészségtudatos fogyasztók számára.

A megállapodás értelmében el kell távolítania a „klinikailag” és „tudományosan bizonyított” szavakat az Activia joghurt termékcímkéjéből és reklámjaiból azon állításokra hivatkozva, amelyek a termék hozzájárulnak az emésztőrendszer szabályozásához rendszer.

A Danone-nak azt is meg kell jegyeznie, hogy az Activia és a DanActive joghurt étel, és nem jelent gyógymódot orvosi rendellenességre vagy betegség kezelésére.

Az Egyesült Államokban a Danone vásárlók részére készített egy külön weboldalt, ahol válaszoltak a felmerülő kérdésekre és arra, hogy a 100 dolláros árengedményt milyen módon tudják érvényesíteni.

Vissza a cikk listához