Jaj, annak a márkának, amelyik füllent!

Érdekességek a Kelloggról

Kellogg nagy híve volt a különböző diófélék fogyasztásának, és hitt abban, hogy a növekvő népesség okozta élelmiszerhiányra ez a növény lehet a megoldás. Noha Kellogg a kukoricapelyhéről híres, ő szabadalmaztatta a mogyoróvaj előállításának módját is.

1897 körül John Kellogg és testvére Will Keith Kellogg elkezdte gyártani reggeli tápláléknak szánt, teljes kiőrlésű gabonapelyhét. Abban az időben a gazdagok tojást és húst, a szegények pedig zabkását és más főtt gabonafélét ettek reggelire.

Később a testvérpár nem értett egyet a receptet illetően (Will cukrot akart tenni a pehelybe, hogy több embert vonzzon a fogyasztók körébe). Will megalapította saját üzemét 1906-ban, Battle Creek-ben, a mai Kellogg Company elődjét.

 

2010.

Kellogg reklám szerint a Rice Krispies erősíti az immunrendszert.

A Kellogg népszerű Rice Krispies gabonapehely 2010-ben válságot okozott, amikor a márkát azzal vádolták, hogy a fogyasztókat félrevezette a termék immunitást serkentő tulajdonságaival kapcsolatban.

A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság elrendelte a Kellogg-nak, hogy állítsa le az összes olyan reklámozást, amely szerint a termék javítja az immunrendszert.

Az ügyet 2011-ben rendezték. A Kellogg vállalta, hogy 2,5 millió dollárt fizet az érintett fogyasztóknak, valamint 2,5 millió dollár értékű Kellogg termékeket adományoz jótékonysági célokra.

Büntetés: 5 millió dollár

 

2013.

Mini-Wheats 20%-kal javítja a gyermekek figyelmét?

2013-ban a Kellogg még nagyobb bajban volt. A cég beleegyezett, hogy 4 millió dollárt fizet a hamis hirdetés és reklám miatt, amelyeket a Frosted Mini-Wheats kapcsán tett. A gabonaüzem hamisan állította, hogy a Mini-Wheats javítja a gyermekek figyelmét, memóriáját és más kognitív funkcióit. A reklámkampány azt állította, hogy a reggeli gabonapehely közel 20%-kal javíthatja a gyermekek figyelmét.

Védekezésében a Kellogg elmondta, hogy a reklámkampány négy évvel korábban zajlott, és azóta kiigazította a gabonafélére vonatkozó állításait. 

Lezárásként azok a fogyasztók, akik hirdetés ideje alatt (2009. január 28-tól 2009. október 1-ig) fogyasztották a gabonafélét, dobozonként 5 dollárt követelhettek vissza, vevőnként legfeljebb 15 dollárt.

Büntetés: 4 millió dollár

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink