Emlékszünk?
„De miéééért?”
Amit azonban sokan bosszantó, vagy irritáló reklámnak találnak, mások zseniálisnak tartanak.
„Dog Breath”
https://www.youtube.com/watch?v=aUxpct269Ko
Ez a Wrigley's rágógumi reklámja,amire minden idők legtöbb panasza érkezett 2003-ban az Egyesült Királyságban.
A reklámban egy férfi láthatóan egy görbe éjszaka után a kanapén ébred fel, amikor egy mancs bújik ki a szájából, majd egy kis öklendezés után, nemes egyszerűséggel kihány egy gyomornedvvel átázott kutyát. Mit mondjak, nem valami gusztusos.
A Wrigley's irritáló reklámja ráfizetéses volt?
Nem. A sugárzást követő egy héten belül ugyan betiltották ezt az irritáló reklámot, deaddigra már „vírusos” lett. Hatalmas mennyiségű ingyenes PR-t kapott, a The Independent újság címlapján jelent meg, és a CNN.com második számú felkapott sztorija volt.
Érdekes a Wrigley's közleménye
„Nézők milliói látták a hirdetést, és csak egy százalékuk panaszkodott. Bár csalódottak vagyunk amiatt, hogy még ennek az elenyésző százaléknak nem tetszett a hirdetés, pragmatikusak vagyunk abban a tudatban, hogy szinte lehetetlen olyan reklámot készíteni, amely mindenki számára megfelelő” – állt a cég közleményében.
Xbox — Life Is Short
„Az élet rövid, játssz többet”
Nézzük meg!
https://www.youtube.com/watch?v=brsI6z13Su8
Sokak szerint a hirdetés „sértő, megdöbbentő és rossz ízű”.
Érdekes módon nem a születés erőszakossága, de még csak nem is a gyors öregedés zavarta a nézőket a legjobban, hanem a halál témáját érezték felkavarónak. Az igazság azonban az, hogy a „Life Is Short” betiltása csak még sikeresebbé és hírhedtebbé tette a reklámot.
És következzék még egy irritáló hirdetés, ami még csak szóra sem érdemes.
https://www.youtube.com/watch?v=eJn_7wppt7w
Hosszú távon az irritáló, vagy bosszantó reklámok is lehetnek sikeresek a hírverésnek köszönhetően, bármilyen provokatívak vagy undorítóak is.