Újabb kutatást végzett a híres IIBR vállalat a 15 évnél idősebbek között, ahol a vizsgálódás célja az volt, hogy kiderítsék, valójában mennyi időt is tölt a magyar lakosság az internet oldalain szörfözve.
A kutatás megbízója a Google és kiderült általa, hogy a válaszadók 62%-a szokott rendszeresen internetezni, melyet nem csak laptopon tesznek meg, hanem utazás és egyéb tevékenységek közben is mobiltelefonjuk segítségével. Leggyakrabban üzenetek fogadására és küldésére használják az internetet, de a válaszadók több, mint 50%-a zenék és videók, valamint filmek letöltésére is használja a világhálót. Sokan teszik próbára az internet újdonságait is, mint például a videóhívást és a videók, kisfilmek készítésének feltöltését és megosztását is. Emellett a youtube népszerűsége is egyre csak nő, mely úgy a zenehallgatás, mint a videók nézésének közkedvelt helyszíne.
A Google is egyre közkedveltebb kereső és saját oldala, a Google Maps az egyik legismertebb útvonaltervező és helyszínfelismerő oldal a megkérdezettek szerint, mely mindenképpen imponálóan hathat a Google-re. A feleségek és háziasszonyok nagy többsége receptek és házi praktikák ellesése céljából szokta megnyitni az internetet, illetve a válaszadók jelentős hányada használja ki a Google fordító nyújtotta lehetőségeket munkájuk, kutatásaik és tanulmányaik végzése során.
Ezek mellett a kutatás arra is rávilágított, hogy a legtöbben már-már pótcselekvésként, az idő elütése céljából is az internethez fordulnak és közösségi és egyéb sport, illetve híroldalak látogatásával töltik el a várakozással vagy épp az utazással töltött időt.