Nyilvánvaló, hogy az internetes marketing ugyanaz, mint a hagyományos marketing, csak az interneten alkalmazzák.
Majdnem.
Abszolút minden, amit a marketingesek azért tesznek, hogy interakcióba lépjenek a célközönséggel, ez pedig a piaci rés meghatározása, weboldal létrehozása, közönség vonzása az oldalra, a látogatók előfizetőkké alakítása, a levelezési listán belüli feliratkozókkal való munka, az előfizetők ügyfelekké és partnerekké alakítása, az ügyfelekkel és partnerekkel való együttműködés, mindez az internetes marketing.
A hagyományos és az internetes marketing céljai és célkitűzései hasonlóak
Egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítése, a fogyasztók termékhez való viszonyának vizsgálata, a vállalat versenyképességének növelése és a termék. De ugyanakkor a hagyományos marketing földrajzilag korlátozott, nincs közvetlen visszajelzése a fogyasztótól. A hagyományos marketing az átlagfogyasztó érdekeit veszi figyelembe, az internetes marketing pedig azonnali kapcsolatot tud teremteni a fogyasztóval és figyelembe tudja venni az igényeit.
A hagyományos marketing az internetes marketinghez képest drágább
Internetes marketing (sokkal) nagyobb potenciállal rendelkezik, mint a hagyományos marketing. Az internetes marketing fő előnye, hogy számos eszköz segítségével mélyen elemezhető és meglehetősen pontosan mérhető a reklámkampányra fordított pénzeszközök hatékonysága.
Egy másik vitathatatlan előnye, hogy más régiókba és országokba belépve bővíthető az ügyfélkör. Miután egy vállalkozás létrehozza a weboldalát, és különféle internetes marketing módszerekkel népszerűsíti termékeit, a világ minden tájáról elérhetők a felhasználók, így nincs szükség külön költséges reklámkampányok lebonyolítására minden országban.
Az internetes marketing stratégia a fogyasztóval való legközvetlenebb és legcélravezetőbb kapcsolaton alapul.