Nem minden vállalat rendelkezik nagy költségvetéssel, amelyet marketing tevékenységekre fordíthat.
Marketing stratégiák megalkotása nagyszerű eredmények elérése érdekében, vagyonköltés nélkül?
Az intelligensen alkalmazott influencer marketing nemcsak megfelel ezeknek a feltételeknek, de a márka ismertségét tekintve is jobban képes teljesíteni, mint sok más csatorna.
Az influencer marketing térnyerése elválaszthatatlanul kapcsolódik a közösségi média növekedéséhez, amely az utóbbi években utat nyitott minden típusú vállalkozás számára.
A befolyásolók nyomon követhetők
A közösségi médiában, új hírességekké váltak, akikkel könnyű kapcsolatba kerülni. Sokan a hagyományos médiában, például a tévében és a rádióban megjelenő reklámokat kevésbé tartják hitelesnek.
A befolyásoló hétköznapi emberek
Érdekes és megnyerő tartalomnak köszönhetően vállalkozást építettek ki a közösségi médiában való jelenlétük kihasználásával. A vállalatok követték a közösségi hálózatok példáját, megváltoztatták marketing stratégiájukat, hogy márkáikat a pillanatnyi trendek szerint népszerűsítsék.
Az influencer marketinggel kapcsolatos statisztikák és adatok igazolják létjogosultságukat.
A tizenévesek 70% -a jobban bízik a társadalmi befolyásolókban, mint a hírességekben.
A fiatalok mindig bíztak és hallgattak társaikra és az influencereket maguk közülinek tekintik. Bár a sport- és televíziós hírességeket messziről bálványozzák, tudják, hogy ezek a híres emberek valójában nem részei az életüknek. Lehet, hogy olyanok akarnak lenni, mint ők, de elérhetetlennek tartják őket.
A befolyásolókat a fiatalok másképp fogják fel.
A fiatal rajongók követhetik őket és kapcsolatba léphetnek velük a közösségi médiában, ugyanúgy, mintha barátok lennének, és ez felerősödik, ha hasonló háttérből származnak, vagy egyidősek. A befolyásolók olyan témákról beszélnek, amelyek a tinédzserek számára fontosak, és a tinédzserek azonosulnak velük, személyesebb és közvetlenebb módon, mint a hírességekkel.
Infuencerekben bíznak a fiatalok
A fiatalok úgy érzik, hogy ismerik a befolyásolókat, ezért bíznak bennük és véleményükben. Tehát amikor egy influencer tanácsot ad nekik, követik.
A YouTube-előfizetők 70% -a jobban érzi magát az influencerekkel, mint a hírességekkel, 40% pedig azt mondta, hogy kedvenc YouTube-alkotóik "jobban megértik őket, mint a barátaik".
Infuencer rajongók
Részben ez annak az erős kapcsolatnak köszönhető, amelyet az influencerek létrehoznak rajongótáborukkal, mert nem csak pusztán a nézők szerepére helyezik őket.
Az influencerek által készített videókat többször nézik meg, és kétszer annyi cselekvést generálnak, legyen szó megjegyzésekről, lájkolásokról, vagy termékvásárlásokról, összehasonlítva a "hagyományosabb" celebvideókkal, vagy reklámokkal.
A fiatalok 60%-a azt állítja, hogy szívesebben „cselekszik” ezeknek a befolyásolóknak a tanácsára, mint a televíziós vagy filmhírességek tanácsára.
Ezek nagyon erős statisztikák, amelyek megmutatják az influencer marketing erejét, különösen, ha figyelembe vesszük az online vásárlók új generációira gyakorolt hatását.
Vissza a cikk listához