Így szerezz 0 Ft-ból elköteleződést Facebook-on

Kérdezz és felelj a követőknek

Van az embernek egy olyan tulajdonsága, ami arra késztetni, hogy megossza, amit tud. Beszélgetések indításával a legkönnyebb fellendíteni egy cég és célcsoportja közti kommunikációt. De fontos tudnod, hogy az érdeklődést fent is kell tartanod. Nem elég feltenned egy kérdést, és reakció nélkül hagyni a felhasználót.

Olyan közösséget kell teremteni számára, ahol nemcsak távolról figyelheti az eseményeket, hanem aktívan részt vehet benne – ahol meg is hallgatják. A viszonzott és folyamatos kommunikációval olyan forrássá válhatsz követőid szemében, ahova tudják, hogy mindig fordulhatnak, így visszatérnek hozzád. Idővel pedig cselekedni fognak abba az irányba, amerre szeretnéd – például vásárolnak. Sőt másoknak is beszélni fognak róla.

Ez a módszer akkor igazán hatékony, ha olyan témában kéred ki a véleményüket, ami valóban érdekes számukra, és van már akkora követőtáborod, amit meg lehet szólítani. Légy kitartó, mert sokan egyetlen sikertelen próbálkozás után feladják, pedig tudjuk, hogy Róma sem egy nap alatt épült fel.

 

Könyékig a Facebook analitikában

De mi van akkor, ha megkérdezed őket és nincs annyi adatod ahhoz, hogy megtudd, mi kell a célcsoportnak?

Szerencsére az adatok körülvesznek, csak ki kell bányásznod a megfelelő helyen. Ebben segít a Facebook saját analitikai rendszere az Insights, vagy ha komolyabb és megbízhatóbb forrásra szeretnél támaszkodni, elmerülhetsz az Analytics számokban is.

Ezekből már pontosabban kimazsolázhatod azokat a témákat, időpontokat és tartalommennyiséget, melyekből megszülethet a sikeres Facebook bejegyzés.

1.7 másodperc jut rád naponta

A Facebook adatai szerint átlagosan 1.7 másodperc-et töltenek a felhasználók egy bejegyzés felett, tehát törekedni kell a rövid tartalomgyártásra. Ezen felül a poszttípusok variálására is szükség van, amiben színes lehetőségek állnak rendelkezésre:

Kvízek, kérdőívek, szavazások, versenyek, Facebook sztori. A Történetek használatával nem kell osztoznod a hírfolyamon másokkal. Zuckerberg kiemelt helyet adott neked, ezért baklövés parlagon hagyni a közösségi marketing feltörekvő lehetőségét. Mert a Facebook Történeteket is már naponta 500 millió felhasználó nézi.

Az Ipsos felmérése szerint az emberek 62%-a állítja, hogy jobban érdekli őt az a márka vagy termék, amelyiket sztoriban látja. Ráadásul, ha van Instagram fiókod, egy mozdulattal megoszthatod itt isa sztoriba készített anyagot.

A videó a modern, digitális világ pestise

 

Túlzás nélkül a mobil felhasználók 92%-a videókat oszt meg az ismerőseivel. És ami ennél is fontosabb, hogy ugyanennyien vallják azt, hogy a videó az, ami a leginkább vásárlásra ösztönzi őket. Könnyen fogyasztható tartalom, mert nem hosszú szövegeket kell olvasniuk, mégis minden információ a rendelkezésükre áll a megtekintés közben.

Tipp: Ha szeretnéd a saját felületedre, például a weboldaladra terelni a forgalmat, készíts előzetest vagy egy rövid verziót a videóból, tedd fel Facebook-ra és szólj követőidnek, hogy a teljes történetet ott találják meg.

Felejtsd el a Lájkold vagy Oszd meg kijelentéseket!

A Facebook erős kézzel törekszik arra, hogy kiszorítsa azokat a posztokat, melyek hatalmas eléréseket érnek el, mégis spamként terjednek, hiszen nincs hozzáadott értékük a felhasználók szemében.

Ezért az algoritmust úgy fejlesztik, hogy felismerje az tiltott elköteleződés típusú posztokat. Ezeket pedig azzal bünteti, hogy sokkal kevesebb elérést biztosít a hírfolyamban számukra.

Példa ezekre a reakció gombokkal történő elköteleződések gyűjtése, a „Lájkold ezt a posztot, ha” –féle és az „Oszd meg, és” típusú felhívások.

Természetesen, ha valaki segítséget kér, tanácsot vagy ajánlást a többiektől, azokra a posztokra nem vonatkozik a szigorítás. Pl.: eltűnt személyről szól, egy jó ügyért való gyűjtésről, utazási tippekről.

Mit használj helyettük?

Kérd meg követőid, hogy osszák meg veled gondolataikat hozzászólásban. A bejegyzések alatt kialakult beszélgetést a Facebook értékesnek ítéli, így anélkül produkál mesés eléréseket a tartalom, hogy meghirdetted volna.

Exkluzív csoportok

Egyre hangsúlyosabb szerepet kapnak a csoportok, ahol lassan olyan esztétikusan megformázhatod a szöveges mondanivalód, akár egy saját fejlesztésű weboldalon. A közösséged pedig olyan követőkből épül fel (főleg ha zárt), akik tényleg törzstagok – elkötelezettek irántad.

A legtöbb oldalnál elkerülhetetlen, hogy olyan követőket szerezzen, akik nyereményjátékok útján nyomtak lájkot vagy jófejségből elfogadták ismerősük oldalajánlását. Így nehezebb is eljutni azokhoz, akiket valóban meg akarunk célozni.

A csoporton belül viszont többszörösen megnő az esélye annak, hogy célba talál az üzeneted.

 

Ezt mindig tartsd szem előtt!

A hosszú távú elköteleződéshez folyamatos minőségi szinten kell tartani a kommunikációt a cég és célcsoport között: naprakész, informatív weboldal, érdekes tartalmak és odafigyelés szükséges.

Vissza a cikk listához