Igenis, fontos a cím

Az újságírók és bloggerek, valamint a marketing szakemberei hosszú évek folyamán tanulják meg azokat az apró trükköket, melyek segítségével meg tudják ragadni az érdeklődők figyelmét. Mi pedig most egy rövid cikkben engedünk bepillantást a legfontosabb marketing praktikákba, melyek alkalmazásával biztos sikert arathat.
Az első és legfontosabb lépés, ha egy cikk megírását fontolgatjuk, hogy gondosan meg kell választani az iromány címét, hiszen az emberek többsége az alapján ítéli meg az egész cikket, blogot, hírt vagy tanulmányt. Vagyis, ha a cím nem elég érdekes, figyelemfelkeltő vagy elgondolkodtató, akkor az olvasó már tovább is lépett és teljesen felesleges volt azzal tölteni a drága időt, hogy megírjuk az olvasmányt. Rohanó világban élünk, és a napi rutinfeladatok mellett számos fontos vagy éppen szükséges teendőre kell időt szakítani, így nincs annyi ideje senkinek, hogy minden útjába akadó írást elolvasson és néhány óra elteltével vonja le a konklúziót, miszerint melyek voltak érdekes cikkek, és melyekre volt felesleges akár egy percet is szánni. Akár tíz évvel ezelőtt, még választható volt a kikapcsolódás ezen formája, de manapság ezt senki sem engedheti meg magának. Sokaknak arra sincsen lehetőségük, hogy bekapcsolják a televíziót és onnan gyűjtsék be a számukra fontos adatokat. Alkalmazkodniuk kell a munkahelyi és családi elvárásokhoz és utazás vagy épp ebédszünet alatt kell időt találni arra, hogy némi információt szerezzünk a világban történő eseményekről, hobbikról vagy egyéb más témákról. Éppen ezért kell minden bloggernek és újságírónak, valamint marketinggel foglalkozó szakembernek megtalálni annak a módját, hogy másodpercek alatt magához ragadja az olvasó figyelmét és arra ösztönözze, hogy az a néhány percet az ő cikkére szánja.
A második dolog,  hogy érdemes úgy megfogalmazni a cikk címét és első néhány mondatát, hogy az személyes legyen, azaz, szólítsuk meg az olvasó személyét, érezze, hogy a következő sorok neki szólnak.
Harmadik tényező, ami fontos lehet marketing szempontjából, hogy legyen egyedi, merjünk mást vagy másként írni, mint ahogy azt mások, az ?átlag? teszi. Illetve, célszerű és érdemes a humor eszközével élni és ezáltal kitűnni és kitűntetni irományunkat a tömegből.
Negyedik szempont, amire jó, ha odafigyel az író, hogy valamilyen kérdés feltevésével kezdje mondandóját, vagy a címbe illetve az első egy-két mondatba rejtse bele a miért és hogyan szavakat, ezzel is megfűszerezve írását.

Az utolsó tényező, amit szem előtt kell tartani, az a hitelesség, vagyis, hogy ne állítsunk olyat, amiben nem vagyunk biztosak, illetve ne ígérjünk olyasmit, amit előre tudunk, hogy nem tudjuk majd betartani. Hiszen a levegőbe beszéléssel azt érnénk el, hogy bár az adott hírt rengetegen olvasnák el a hihetetlensége miatt, viszont a továbbiakban már mindenki csak továbblapozna, hiszen a hazugságokra senki sem kíváncsi.
Vissza a cikk listához