Hogyan válasszunk online ügynökséget? (3. rész)

Amennyiben találtál néhány szimpatikus online ügynökséget vedd fel velük a kapcsolatot és kérj ajánlatot az általad igényelt szolgáltatásokra. Az ajánlat elkészítését sokszor személyes találkozó előzi meg, ahol további lehetőséged lesz benyomásokat szerezni az digitális reklámügynökség jelöltedről. Ajánlatot általában 2-3 helyről kérj, többtől ne. Egy igazán komolyan vehető ajánlat elkészítése is idő és energia, ezért csak azokkal az online ügynökségekkel kezdj bele ilyenbe, akivel valóban el tudnád képzelni a közös munkát. A feleslegesen elkészített ajánlatok mindenki idejét csak pazarolják.

Egy jó és megbízható online ügynökség további ismertetőjele, hogy nem tesz felelőtlen, ámde jó hangzó ígéreteket az elérni kívánt célokra vonatkozóan. Ha konkrét számokra vonatkozó ígéretet kapsz egy cégtől, kezdj el gyanakodni, hogy nem biztos, hogy jó helyen vagy. Az online marketing egy rettentően gyorsan változó világ. Ami egyik nap működik, és valóban sikereket lehet elérni vele, néhány hét múlva már megszokottá és unalmassá válik. Egy ilyen világban bármi konkrét számot ígérni nem célszerű, mert semmi garancia nincs rá, hogy be is tudják tartani.

Ehelyett keress olyan digitális reklámügynökséget, amelyik felvázolja a lehetséges irányokat és megoldásokat, valamint az ezzel járó tendenciákat, de konkrét számokat nem ígér meg soha. Lehet persze konkrét számokat kérni egy online ügynökségtől, hogy mekkora forgalomnövekedést szeretnél elérni vagy mekkora követőtábor gyarapodást akarsz, de ezeknek a teljesülése sokszor nem csak a befektetett munkát múlik, hanem az időn is például. Vannak módszerek, amelyekkel gyors és azonnali, mérhető hatást lehet elérni, mint például a hírlevél vagy a GoogleAds, de például a SEO munkák eredménye nem látható azonnal, csak hónapok múlva.

Vissza a cikk listához