Hogyan válasszunk online ügynökséget? (2. rész)

Ha rákeresel az interneten, hogy „online ügynökség”, illetve „digitális reklámügynökség” vagy ehhez hasonló kifejezésekre számtalan találatot fogsz kapni. A statisztikák szerint az első 3 találat számít a leginkább sikeresnek, ha átkattintásról van szó. Tehát az az online ügynökség, amelyik képes volt saját magát erre a kulcsszóra a Google találati lista élére tenni (nem a fizetett hirdetések között, hanem a természetes találati listában) egészen biztos, hogy tud valamit. Ezt tehát veheted egy jó jelnek, de semmiképp nem jelenti azt, hogy aki a lista élén szerepel, az a legjobb. Az online marketingnek a SEO (keresőoptimalizálás) csak egy része, igaz nagyon fontos, de más dolgokban is otthonosan kell mozognia a választott digitális ügynökségnek. Ezen kívül a különböző, de hasonló jelentésű kulcsszavakra sokszor egészen más találatok jönnek ki.

Ha tehát egy cég saját magát előkelő helyre tudta rangsoroltatni a Google-lel az jó jel, de nem jelenti azt, hogy biztosan vele kell dolgozni. Nézz meg több találatot is és értékeld a honlapjukat. Nézd meg felhasználói szemmel, hogy maguknak milyen összeszedett, egységes, átlátható és megnyerő oldalt csináltak. Ha egy online ügynökség igényes, akkor magának is és a megrendelőinek is igényes munkát fog végezni. Amelyik honlapnak nem megnyerő a megjelenése, elavult, átláthatatlan vagy egyszerűen nem sugárzik róla az egység és összeszedettség, inkább keress tovább. Azt is érdemes megnézni, hogy meg található-e az oldalon, hogy kik is dolgoznak a cégnél. Az a digitális reklámügynökség, amelyik vállalja arccal és névvel a munkáit, sokkal valószínűbb, hogy minőségi munkát fog végezni, mint egy arc és név nélküli honlappal rendelkező online ügynökség.

Vissza a cikk listához