Természetesen azt gondolná az ember, hogy meglévő tudásbázisunkat, és talán ha néhány jól elhelyezett Google-keresést használunk, hogy összehasonlítsunk egy állítást a rendelkezésre álló bizonyítékokkal, megtaláljuk az igaz állítást.
Egy racionális ember sem fogadna el igaznak egy állítást anélkül, hogy előbb alaposan és kritikusan megvizsgálná, igaz?
A marketingszakemberek azonban több száz „trükkel” vannak felvértezve elménk sajátosságai alapján.
Az ismétlés a tudás anyja, a reklámok ismétlése a reklámok atyja?
A marketingszakemberek tudják, hogy az ismétlés a reklámoknál kulcsfontosságú ahhoz, hogy az emberek elfogadják a reklámok üzeneteit, még ha először nem is hiszik el.
Amikor a reklámokon keresztül ismételten ugyanazokat az információkat halljuk, egyre könnyebben válik feldolgozhatóvá számunkra. És amint láttuk, - előző bogbejegyzésben - minél kevesebb erőfeszítést kell fordítanunk valaminek a feldolgozására, annál pozitívabban viszonyulunk a dolgokhoz.
Magyarul az emberek előnyben részesítenek egy terméket, vagy márkát egyszerűen azért, mert már jól ismerik az ismétlődő reklámok miatt.
Ezt a pszichológiai hatást folyamatosan használják a marketingben
Megszokjuk a termékeket, és automatikusan jobbnak tűnnek számunkra anélkül, hogy tárgyilagosan értékelnénk, vagy összehasonlítanánk más termékkel.
Ráadásul az igazság illúziója is benne van a dologban, és nem csak öntudatlanul veszünk le egy ismerős márkát a polcról, hanem hisszük is, hogy a kiválasztott termék tényleg jobb, mint az összes többi.
„62,400 ismétlés egy igazság”
Aldous Huxley, Szép új világ című könyvében azt írja: Száz ismétlés heti három éjszaka négy éven keresztül - hatvankétezer-négyszáz ismétlés egy igazság.”