Hogyan hatnak a reklámok a gyerekekre?

Ugye a Pennybe megyünk vásárolni?!

Hogy miért teszi fel ezt a kérdést mindössze négy éves utódunk, jól tudjuk. Természetesen nem a spórolás miatt, hanem a tizenkettedik plüssfiguráért. Mondhatnánk azt is, hogy nem, ma a Sparba megyünk, de ebben az esetben aznapi nyugalmunknak biztosan lőttek.

 

A gyerekek befolyásolják szüleik vásárlási döntéseit?

De mennyire!

 

Ezt a jelenséget a marketingben pester power-nek nevezik, és lehetővé teszi, hogy a kisgyermekek, különösen körülbelül öt éves korig érvényesítsék fogyasztói kívánságaikat a felnőttekkel szemben.

A négyéves gyerekek még nem értik, hogy a reklámok azok csak reklámok, még akkor sem, ha a tévé azt mondja: "És most jön a reklám". Ennek megfelelően az információ foszlányokat is magukba szívják, és nem kérdőjelezik meg a reklámígéreteket. A gyerekek 6-7 éves koruk előtt nem tesznek különbséget a szórakoztató műsorok és a kereskedelmi programok, reklámok között.

 

A hirdetők már régóta felismerték kis ügyfeleikben rejlő lehetőségeket.

Versenyeznek a gyerekek figyelméért a tévében, a nyomtatott sajtóban és a közösségi médiában. A reklámipar szorosan figyelemmel kíséri a gyerekek kognitív igényeit. A dizájn optimálisan igazodik a figyelem és a feldolgozási folyamatokhoz, például vidám, színes és ötletesen megtervezett reklámüzenetekkel, főleg ha ismert filmszereplők vagy sorozatfigurák szimpatizánsként támogatják a reklámok állításait.

 

A reklám célja a meggyőzés 

A gyerekeknek gyors memóriakapacitásuk is van, ami azt jelenti, hogy a reklámok nagyon gyorsan megragadnak a fejükben. A probléma az, hogy a gyerekek nagyon kíváncsiak, állandóan igénylik a tanulást. Például az óriásplakátokkal szembesülve „a felnőtteknek elterelő stratégiájuk van”. Ezzel szemben a legfiatalabbak „mindent megnéznek, tudni akarják, mi van ráírva”.

A reklámozás már nagyon korai életkorban is erős hatással van a gyerekekre, mivel az egyik vagy a másik márka iránti preferenciák már akár óvodás korban is kialakulhatnak.

 

Korai márka építés?

A társadalmi környezet, azaz a szülők, barátok vagy osztálytársak mellett a reklámok különösen befolyásolják a korai márkaépítést. A felnőttek is pozitívabban értékelik azokat a dolgokat, vagy termékeket, amelyeket gyermekkorukból ismernek, és jónak idéznek fel, mint az érzelmi kapcsolat nélküli, hasonló termékeket. Az ezekkel az úgynevezett "gyermekkori társaságokkal" való megújulással az agy jutalomközpontja még évek múltán is aktiválódik. 

 

Ez a „gyermekbarát” reklámozás hosszú távú következménye.

Mi meg nem az árfigyelőt nézzük, hanem a gyerekeinknek szóló reklámokat, promóciókat, ha jót akarunk magunknak.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink