Hogy még jobb hirdetéseket adj fel

Napjainkban a leginkább alkalmazott kereső a Google, aminek egyik legsikeresebb eszköze a google adwords hirdetések készítése. És bár rengetegen használják, ne higgyük, hogy bárki képes a megfelelő alkalmazására. Mint minden más speciális eszköz esetében, a google adwords esetében is szakszerű tudásra van szükség, hiszen számos apróság van, amin a laikusok átsiklanak, míg a profik tudnak róla és kihasználják a lehetőségeit, melyek igen is számítanak.

Íme, néhány tipp és jó tanács, amivel még jobb google kampány készíthető.
Elsőként ami hihetetlen fontos, az a megfelelő kulcsszavak kiválasztása és alkalmazása, hiszen a google adwords alapja a kulcsszó meghatározás. Sokan abba a hibába esnek, hogy bár a vállalat profiljához és tevékenységi köréhez képest releváns szavakat választanak ki, de túl általánosakat, melyek nem biztos, hogy megfelelő hatást érnek el. Az igaz, hogy minél több kulcsszót választunk ki és építünk bele az adwords kampányunkba, annál gyakrabban lesz látható a google adwords hirdetés. De ennek az a veszélye, hogy ha túl tág témakört adunk meg és nem specifikus szavakkal dolgozunk, akkor sokkal kevesebb potenciális vásárlóra találunk rá hirdetésünk által, miáltal nem is lesz olyan sikere a google kampánynak, mint várnánk.

Másodsorban érdemes odafigyelni a földrajzi célzás nyújtotta lehetőségekre is, hiszen nem mindegy, hogy mivel foglalkozik az adott vállalat és, hogy mekkora földrajzi területen szeretnék végezni az értékesítést. Abban az esetben, ha a cég olyan termék gyártásával, illetve eladásával foglalkozik, amely minőségéből veszít a több napos szállítási idő esetén, illetve valamilyen szolgáltatás nyújtásáról van szó, mely helyhez kötött, akkor érdemes a helyi potenciális ügyfelekre összpontosítani és nem túl nagy vevőkört meghatározni, melyben csak elveszik az ember.

Harmadsorban pedig érdemes az adwords kampány kulcsszólistáját bővíteni az egyes szavak többes számával, mely még ugyanúgy a relevancia körén belül marad, mégis segít a vásárlók megtalálásában.

Nagyon fontos még egy google kampány levezetése során az állandó ellenőrzés és nyomon követés. Vagyis nem csak abból lehet leszűrni, hogy sikeres-e az adwords kampányunk, hogy növekszik az eladások száma, hanem a statisztikák nyomon követéséből is sok mindenre lehet következtetni. Ezáltal azt is láthatjuk, mely kulcsszavakra keresnek rá a legtöbben és melyekre nem kell több időt, pénzt és energiát fordítani, mely nem csak a jelenlegi google kampány ideje alatt jelent segítséget, hanem a jövőre nézve is támpontként szolgál.
Vissza a cikk listához