Hírességek a Japán reklámokban

A japán kultúra a szerénységet erénynek tartja. Ezért a termék értékén és a versenytárs termékekkel való összehasonlításán túlzott mérlegelés bosszantónak, kérkedőnek vagy büszkeségnek tűnik.

 

Egy közös jellemző azonban áthatol a japán hirdetési stratégia széles skáláján: 

A hírességek ereje

A japán vállalkozások annyira szeretnek a hírességekkel reklámozni, hogy nehéz lehet olyan hirdetést találni, amelyekben nem szerepelnek.

 

Miért?

Amikor a fogyasztók egy reklámban meglátnak egy hírességet, akit csodálnak, a híresség iránti pozitív érzéseik átkerülnek a támogatott márkára vagy kereskedelmi termékre, ami automatikusan bizalmat és jóindulatot kelt iránta, még akkor is, ha kevés információ jelenik meg a termékről.

 

A japán reklámiparban nincs pénzhiány

A nyugati hírességek ennek következtében évtizedeken át Japánba igyekeztek, hogy bőkezű díjakért cserébe szinte mindent népszerűsítsenek, ami csak létezik a nap alatt. A reklámfilmek forgatása, amelyek átlagosan három napig tartanak, a becslések szerint 1-3 millió dollárt fizettek az A-listás hollywoodi sztároknak.

 

Ne sajnáljuk, hiszen nekik is meg kellett élniük valamiből!

Azt, hogy Sylvester Stallone és Arnold Swarzenegger sok reklámot készített Japánban nem titok. Schwarzenegger reklámtevékenysége Japánban olyan termékeny volt, hogy kitartó intrikák tárgya lett a Late Night with Conan O'Brien című amerikai tévéműsorban. Sylvester Stallone állandó szereplője volt a japán reklámoknak, aki kolbászt, levest és egyéb finomságokat reklámozott. A hollywoodi színész több mérföldkőnek számító reklámban is szerepelt, amelyekben még japánul is beszélt. 

 

De gondoltad volna, hogy már az 1960-as évek nagy sztárjai is szerepeltek Japán reklámokban? 

Kicsit böngésztem a neten, ha van kedved, nézzünk meg együtt egy – két gyöngyszemet.

Az 1960 – ban készült és a mai napig a mozi remekművének számító La Dolce Vita, benne Marcello Mastroiannival. Ebben a reklámban a Kaneboarc vízet ajánlja. 

https://www.youtube.com/watch?v=u2POyMDLxqg&t=10s

 

Orson  Welles whisky-reklámban

https://www.youtube.com/watch?v=_8Le2CkFlUc

 

A kor legszebb férfija. Ki más? Alain Delon!

De vigyázat ezt a reklámot manapság már nem lehetne bemutatni. (Autóból néz egy kislányt)

https://www.youtube.com/watch?v=FyDoAmvUQXU

 

„Csak még egy kérdés” Ismerős ugye? A mi Colombo hadnagyunk, Peter Falk.

https://www.youtube.com/watch?v=tYPSOU4NMoM

 

A rettegett keresztapa Al Pacino! 

https://www.youtube.com/watch?v=X3N4VdjTHBY

Mindenkinek ajánlott megkóstolni, amit javasol!

https://www.youtube.com/watch?v=-jux6_xBPew

 

Anthony Hopkins (a bárányok ugye hallgatnak?)

https://www.youtube.com/watch?v=EbYWBxmTBRk

 

Michael J. Fox  Vissza a jövőbe?

https://www.youtube.com/watch?v=iowulbUjkpc

 

Rowan Atkinson , a nagy nevettető. Micsoda arcjáték!

https://www.youtube.com/watch?v=qKMSv1UYupw

 

Ha van, kedvetek keressetek rá :

Kirk Duglas,George Clooney, Mel Gibson, Robert De Niro, BradPitt és még sokan mások.

 

És akit szeretnek a japán emberek Tommy Lee Jones !

Alias "Alien Jones"  A főnök.

 

A márka még ma is hatalmas, és a Boss Canned Coffee automaták egész Japánban láthatók az utcasarkokon. 

https://www.youtube.com/watch?v=ktE-uQH9WPo

https://www.youtube.com/watch?v=m0R--oskfaI&t=20s

 

A régóta futó kávéreklámok Jonest a japán popkultúra részévé tették. Már nem egyszerűen hollywoodi sztár, akit piedesztálra kell állítani. Inkább egy ismerős arc.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink