Harc a keresők jobb helyezéséért

Manapság már egyik vállalat sem engedheti meg magának, hogy az interneten való jelenlét nélkül működjön, hiszen a világháló mára mindenre kiterjedt és elsődleges információ forrássá vált.

Vagyis, ha szeretnénk hírnévre szert tenni és vevőink körét bővíteni, akkor mondhatni, kötelező az internetes megjelenés, melynek legegyértelműbb formája a weboldal készíttetés. Ha pedig elkészül honlapunk, fontos állandóan karban tartani és fejleszteni, hiszen vásárlóink és ügyfeleink is a naprakész információkat keresik. Ha észreveszik, hogy csak elavult termékekről, szolgáltatásokról és akciókról van szó egy weboldalon, akkor csalódottak lesznek és elpártolnak a konkurens vállalathoz. Viszont az is előfordulhat, hogy akárhogy fejleszti a megbízott reklámügynökség a honlapot és tartalmát, akár mennyi munkaórát töltöttek már vele, mégsem a várt eredmény látható az oldalon és a keresőkben való megjelenés kapcsán. Ezt hívják sandbox jelenségnek. Ha ezt tapasztalja egy vállalat és a honlap optimalizálásra felkért ügynökség, akkor érdemes kitartónak lenni, mert a kívánt hatás nem fog elmaradni, csak várat magára. A szakemberek ezt úgy magyarázzák, hogy a sandbox jelenség megjelenésekor a keresők azt szeretnék, hogy bizonyítsa a vállalat az eltökéltségét és kitartását, vagyis, hogy valóban szeretne a lista elejére kerülni. Ha ezt hetek és hónapok folyamán bizonyítja és folyamatos fejlesztések figyelhetőek meg a weboldalon, akkor azt értékelik a keresők, köztünk például a Google is, és az első oldalra fog kerülni a honlap.

Vagyis ha sandbox, akkor türelem és kemény munka, a kívánt végeredmény pedig elérhetővé válik.

Vissza a cikk listához