Google vs. Facebook (1.rész)

A két vállalatóriás úgy a bevételekben, a fejlődésben, mint az eredményekben és a munkahelyek biztosításában is kimondva-kimondatlanul, de versengenek egymással.

A Google tevékenységi körébe beletartozik az internet alapú tájékoztatás, a keresésekre adott valós találatok biztosítása, illetve a reklámozás. A vállalat bevételeinek nagy részét az e-mail-ekben, közösségi hálókon, és a videó megosztásokon olvasható reklámok biztosítják. A Google központja a már jól ismert Googleplex, mely a San Francisco melletti Szilícium-völgy egyik neves lakója. De ugyanitt található a Microsoft és az adatvédelemmel, illetve vírusirtással foglalkozó Symantec központja is. A Googleplex méretei zavarba ejtőek, hiszen a közel 110.000 négyzetméteres épületkomplexumhoz egy 20.000 négyzetméteres, csodás park is hozzátartozik. Ez az épületegyüttes majdnem 20.000 főt foglalkoztat, akik mind azon vannak, hogy ez a különleges vállalat még több elégedett felhasználót tudhasson magáénak.

A munkatársak lojalitását és lelkesedését táplálva minden lehetséges eszközt bevet a Google, kezdve azzal, hogy az irodák kialakításánál nagy hangsúlyt fektettek a dizájnra és a kényelemre. Minden irodára sajátos dekoráció jellemző, a pompás környék pedig számtalan pihentető programot, illetőleg sportolási lehetőséget biztosít a kikapcsolódni vágyók számára. A Google nagy hangsúlyt fektet a munkatársak közös munkavégzésének elősegítésére és a munkamorál javítására, ezért meeting szobák, pihenő helyiségek és játékszobák állnak rendelkezésére azok számára, akik munka után egy kis közösségi életet szeretnének élni.

De mi a helyzet a Facebookkal? Cikkünk következő részéből kiderül.

Vissza a cikk listához