Google és a helyezésjavítás stratégiája - Az optimalizált weboldal jellemzői 3.

Előző 2 cikkünket folytatva, melyek a keresőoptimalizálás szempontjából szemlélik és csoportosítják a weboldalakat, a következő csoportként a keresőmotor-barát megoldásokról érdemes szólni. A keresőrobot egy olyan program együttes, melynek feladata az interneten publikált anyagok letöltése, elemzése és tárolása. Ezen programok megfelelő tájékoztatása és irányítása, valamint munkájuk segítése a webmesterek feladata. Az eme csoportba tartozó technikák alkalmazása az ő feladatuk, tehát mindenképpen szakszerű segítséget kell kérni tőlük, mert laikusként az ember nem tud ezen megoldások lehetőségével élni.


A következő csoport, amit érdemes bemutatni, a közösségi megosztásra való "képesség" elnevezést viseli. Ha a közösségi oldalak és a honlap kapcsolatát vizsgáljuk, keresőoptimalizálás szempontjából az előbbi hatással van az utóbbira. A Google azt is figyeli, hogy a közösségi oldalakon milyen megítélése van egy vállalati oldalnak. Célszerű bizonyos módszerekkel a weboldal megosztását ösztönözni, illetve érdemes azt is célul kitűzni, hogy az első megosztás továbbiakat eredményezzen. Ezek mindegyike egy-egy vállalatra leadott szavazatnak minősülnek, mely növeli a weboldal image-ét és javítja a megítélését.

Igen célszerű figyelmet fordítani a mobileszközökre történő keresőoptimalizálásra is. Azáltal, hogy napjainkban nagyon elterjedtté vált az okostelefonok használata, illetve az azokon történő internetezés, minden weboldaltulajdonosnak tanácsos követnie az új szokásokat. Vagyis meg kell adnia annak a lehetőségét, hogy honlapja méretarányosan, könnyen és gyorsan elérhető legyen mobiltelefon segítségével is. Arról nem is beszélve, hogy mindezt a Google is értékeli és díjazza. Ennek hatására egyre többen ismerik fel a mobiloptimalizálás szükségességét és előnyeit, melynek köszönhetően ez a szakma egyre népszerűbbé és nélkülözhetetlenebbé válik.

 

Vissza a cikk listához