Google és a helyezésjavítás stratégiája (2.rész)

A weboldalunk Googleben elfoglalt helyezésének alakulásáról érdemes azt tudnunk, hogy számtalan tényezőtől függ az weboldal helyzete, illetve annak folyamatos változása. És persze sosem ugyanazok a tényezők fontosak, hiszen a keresési algoritmus, mely felelős a helyezések alakulásáért, állandóan változik, van, hogy napi szinten többször is módosul. A gyakorlottak pontosan tisztában vannak azzal, hogy nem szabad túl sok időt a nagyobb változások mikéntjeinek kiderítésével foglalkozni, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy megtérül a vele töltött idő és rátalálunk a változtatások kulcsára.

De egyébként érdekes, minden nagyobb változtatást, mely „megrázza” a keresőoptimalizálás világát, egy- egy névvel illetik, mint például Google Panda vagy Google Pingvin. A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek pedig mást se csinálnak, mint a főbb okokat latolgatják.

Akit érdekelnek a változások mikéntjei, érdemes némi időt eltölteni a MOZ keresőoptimalizálással foglalkozó portál olvasgatásával. Az oldal szerkesztői a világ szakembereit kérdezik meg arról, hogy szerintük mi is történt egyik vagy másik változtatás alkalmával. Továbbá arról is olvashatunk, hogy mi tévők legyünk, ha előrébb sorolásban reménykedünk, mivel célunk, hogy weboldalunk lehetőleg a Google keresőlistájának első oldalán szerepeljen. Itt olvashatunk arról is, hogy mely tényezőket tartják fontosabbnak és ezek milyen súllyal esnek latba. Nem ritka, hogy korrelációszámítás eszközeit alkalmazzák a tények felkutatásához, melyből kiderül, hogy adott szavak esetében mik jellemzőek a találati lista weboldalaira és mindezek az idő múlásával hogyan változnak. Egészen részletes lista áll az érdeklődők rendelkezésére, mely biztosan segítségére lehet a keresőoptimalizálás iránt érdeklődőknek.

Vissza a cikk listához