Google és a helyezésjavítás stratégiája (1.rész)

Minden vállalati honlap tulajdonos arra vágyik, hogy a keresők, leginkább a Google, első helyére kerüljön és persze hosszú távon ott is maradjon.

Korábban már azzal is megelégedtek a cégvezetők, ha az első oldalon, azaz az első tíz találatban megjelent honlapjuk, aztán egyre nagyobbak lettek az elvárásaik. Az új cél az első öt helyezés elérése lett, manapság pedig már csak az első hely számít. Specifikus tevékenységgel foglalkozó vállalatok esetében egy marketingszakember még könnyebben képes teljesíteni a kérést. De azon szakmák és tevékenységek illetve szolgáltatások esetében, melyek „felkapottak”, nem egyszerű a helyzet. Aki viszont szereti a kihívásokat, azt motiválja az a tudat, miszerint a megbízó vállalat rengeteg konkurenciával rendelkezik, akik mind ugyanezt a célt tűzték ki maguk elé.

A marketing szakemberek tudják, és rendszeresen tapasztalják is, hogy a Google egy állandóan fejlődő vállalat, mely a kereső besorolási stratégiájára is kihatással van. Tehát félévente-évente új elvek és kritériumok szerint kezdik el figyelni, illetve rangsorolni a honlapokat. Ehhez pedig alkalmazkodni muszáj és így vagy úgy, de a szakembereknek ki kell találniuk, hogy az adott időszakban épp milyen szempontokat tart fontosnak a Google. Egy laikusnak mondható vállalati vezető számára ez egy lehetetlen küldetés és gyakran még a szakavatottakat is megizzasztja a feladat, akik persze előbb-utóbb rájönnek a megoldásra.

 

Hogy mit érzékel ezekből az időszakos változtatásokból egy „átlagember”?

A legszembetűnőbb, hogy egyik napról a másikra teljesen más pozíciót foglal el a weboldal a Google oldalán, mint ahol eredetileg állt. Szerencsésebb esetben feljebb került és jobb helyezéssel büszkélkedhet, de ami általánosabb jelenség, hogy lecsúszott néhány helyezést, illetve már csak egy hátrébb levő oldalon található meg a honlap. A látszat ilyenkor azt sugallja, hogy kárba veszett az addigi honlap optimalizálási munka. De valójában annyira nem vészes a helyzet. Persze több idő és energia ráfordítás szükséges ahhoz, hogy ismét első oldalas legyen a weboldal, de semmiképpen sem lehetetlen a feladat és gyorsabban is végrehajtható, mint a kezdetek kezdetén.

Vissza a cikk listához