Google és a feltérképezés

Érdekes, hogy nem kevés összefüggés van egy weboldal minősége, illetve a Google által végzett feltérképezés között. Sok mindent lehet hallani arról, hogy mi alapján minősítenek egy weboldalt, de Hangouton John Mueller, a Google szóvivője most más nézőpontból világította meg a témát.

A marketing szakember mesélt a feltérképezési gyakoriságról, illetve ennek a weboldal minőségével való viszonyáról. A régebben webmester eszközöknek nevezett, ma már Search Console-nak hívott programok segítségével akárki megnézheti, hogy weboldalát milyen gyakorisággal térképezi fel a Google. Ha az oldal minősége gyenge, akkor azt a Google úgy ítéli meg, hogy nem érdemes a gyakori feltérképezésre.

No, de honnan lehet tudni, hogy miért minősül gyengének egy weboldal?

Marketing szakemberek szerint, ha a weboldalon túl sok például a spam link, vagy csak nagyon ritkán van a tartalma frissítve, akkor az ront a minősítésén.

És hogyan lehet elvégezni a Search Console általi vizsgálatot?

A módszer lényege, hogy megnézzük a napi, átlagos oldal feltérképezések, illetve az indexelt oldalak számát. Ezt megtaláljuk egyrészről a Google Feltérképezés/Feltérképezési gyakoriság menüpontja és az Index/Indexelési állapot menüpontja alatt. Ebből a két értékből kell egy hányadost számolni úgy, hogy elosztjuk az átlagos oldal feltérképezés számával az indexelt oldalak számát. Ha a kapott szám 5 alatt van, akkor egy jó minőségű oldalról van szó. Ha viszont az érték –e feletti, netán meghaladja a 10-et, akkor el kell gondolkodni a weboldal javításán. De természetesen, mint mindig, itt is lehetnek kivételek. Ilyen például egy nagy webshop, aminél sok az indexelt oldal, így tehát a hányados értéke magasabb lesz.

Tehát ez a módszer sem 100%-os, de másik, egyéb technikával kiegészítve tökéletes segítség lehet a marketing szakemberek számára.

Vissza a cikk listához