Egy nemrégiben készült felmérés szerint csak igen kevesen használják a Google Analytics-ben rejlő lehetőségeket attól függetlenül, hogy mennyire hasznos marketing eszközről van szó.
A vállalati vezetők csupán néhány százaléka szán időt és energiát a Google Analytics alkalmazására és adatai változásának állandó nyomon követésére. Természetesen ennek több oka is lehet, melyek közül a legfőbb az időhiány. Hiszen lássuk be, ahhoz, hogy egy ennyire komplex rendszert megtanuljon kezelni az ember, nem kevés időre van szüksége. A napi 10-12 órányi munkát követően pedig kevesen vannak, akik még tudnak és/vagy szeretnének energiát szánni a Google Analytics megismerésére.
Ettől függetlenül igen hasznos és szerteágazó ismeretanyagot nyújthat számunkra a Google Analytics, amire építve sokat fejlődhet egy vállalat. Érdemes a napi rutin feladatok közé besűríteni a program használatát is és ezzel együtt elindulni felfelé a fejlődés ranglétráján.
Amire mindenképpen érdemes figyelmet fordítani
Van néhány alapvető információ, amik felett nem érdemes elsiklani, hiszen sok kérdésre választ adhatnak. Ilyen például a honlap napi látogatóinak száma, és hogy melyek azok a kulcsszavak, amik leginkább a weboldalunkra irányítják a látogatókat. Ha már ezeknél a kulcsszavaknál tartunk, jó ha tudjuk, hogy a Google találati listáján melyik keresési kifejezésre hányadik helyezést tudhatjuk a magunkénak. Érdemes figyelemmel kísérni a régi, illetve az új hivatkozások weboldalunkra gyakorolt hatását is.
Ha más információkra nem is, ezekre mindenképpen érdemes figyelmet fordítani és legalább hetente egyszer időt szánni megvizsgálásukra. Hiszen szoros összefüggésben van a weboldalak, a Google rangsorolása, és ezáltal a vállalatok marketing tevékenységének alakulása is. Ha szeretnénk következetesek és hatékonyak lenni, szánjunk időt a Google Analytics megismerésére és pár naponta fussuk át az általa biztosított adatokat. Így válhatunk sikeressé és szerezhetünk versenyelőnyt a konkurens cégekkel szemben.