Gerillamarketing típusai - Vírusmarketing (3. rész)

Azt már láttuk a korábbi bejegyzésekben, hogy mitől lesz igazán ütős és sikeres egy vírusmarketing kampány, de mi van azokkal, amik kudarcba fulladnak?

Annak ellenére, hogy nagyon hatékony marketing eszköz is lehet, nem érdemes azt várni tőle, hogy ez fogja az egész céget felvirágoztatni. Önmagában, más tevékenység nélkül ne várjunk tőle csodákat, mert aki így tesz, az csalódni fog és esetleg sikertelennek fogja elkönyvelni a kampányt.

Továbbá az is a vírusmarketing kampány bukását fogja eredményezni, ha nincs megfelelően átgondolva az üzenet, nem illik a cég arculatához vagy érdektelen a célcsoportunk számára. Ezeknek az előzetes felmérése kulcsfontosságú a siker eléréséhez. Érdemes előzetes kutatásra időt és energiát fordítani, mert a sikertelen marketing kampány még a jobbik lehetőség. A legrosszabb, amikor annyira mellényúl egy vállalat, hogy a népszerűségére is negatívan hat és elfordulnak tőle a már meglevő vásárlóik is.

Összefoglalásként elmondhatjuk, hogy a vírusmarketing használata remek döntés lehet kis- és nagyvállatok számára egyaránt, mivel az alacsony költségvetést ellensúlyozni lehet a nagyfokú kreativitással és ötletességgel. A vírusmarketing kampányok lényege, hogy megosztásra és terjesztésre ösztönözze a felhasználókat, ezért az internetre való kijuttatás után az üzenet saját életre kel, amit a készítők már nem tudnak megállítani. Egy cég marketing tevékenységének kitűnő kiegészítő eleme, de egymagában nem alkalmas – kivételek persze mindig vannak- a vállalat felvirágoztatására.

 

Vissza a cikk listához