Gerillamarketing típusai - Vírusmarketing (2. rész)

A vírusmarketing egyelőre külföldön sokkal elterjedtebb, de az utóbbi években már itthon is kezdik felismerni, hogy ennek a trendi és költséghatékony módszernek a segítségével milyen jelentős eredményeket lehet elérni.

A vírusmarketing kampányokban leggyakrabban használt üzenési forma a videó. Az ilyen jellegű videóknál nagyon fontos, valamilyen erős hatást váltson ki a nézőkből. Ez lehet vicces, megható, undorító, szívszorító, a lényeg, hogy nagyon el legyen találva. A vírusmarketing kampány sikeressége jól mérhető, hiszen a rossz és sikertelen kampányok már a videó közzététele után leállnak, vagyis nem továbbítják őket, semmilyen reakciót, kommentelést nem generálnak.

A jó vírusmarketing videónak a fent említett kritériumokon kívül még sok más szempontnak is meg kell felelnie. Amellett, hogy mindenképpen reakciót váltson ki, legyen könnyen érthető. Egy ilyen kis filmben nincs lehetőség arra, hogy hosszú és bonyodalmas gondolatmeneteket fejtsünk ki. Röviden, tömören és ütősen, így is fogalmazhatnánk, ha az ideális videóról beszélünk.

Az is fontos, hogy ne a cégünk akarjon mindenképpen a középpontban lenni, hanem koncentráljunk az átadni kívánt üzenetre. A sikerhez nagyban hozzájárulhat egy olyan személynek a bevonása, akit az általunk elérni kívánt célcsoport nagyra tart és elismer. Ez mind növeli a hitelességet és pozitívan hat a megosztásokra is. Az utolsó fontos szempont pedig a mérhetőség. Legyen a kampányban legalább egy olyan rész, ahol mérni tudjuk az elért eredményeket, például az oldalunkra kattintások számát, feliratkozókat stb.

Vissza a cikk listához