Gerillamarketing típusai - Vírusmarketing (1. rész)

Előző bejegyzésünkben röviden megismertük a gerillamarketing lényegét és néztünk néhány igazán frappáns megoldást rá. Most pedig a gerillamarketing fajtáit ismerjük meg kicsit közelebbről.

Az első, a vírusmarketing. A vírusmarketing kialakulását és jelentőségét a közösségi média felületek számának és felhasználtságának növekedése határozta meg. A neve nagyon találó, ugyanis a vírusmarketing lényege, hogy a fogyasztókat és más online jelenlevő feleket arra ösztönözzön, hogy maguk osszák meg a tartalmakat, így nagyon rövid idő alatt nagyon sok emberhez érjen el az üzenet. Míg 20-30 éve internet nélkül csak kevés emberhez tudott egy információt ilyen módon eljutni (ez a hagyományos szájról szájra terjedés), addig ma minden egyes megosztással a közösségi média felületeken több száz és ezer ember érhető el pillanatok alatt.

Az ilyen módon megosztott tartalmaknak érdekesnek, figyelemfelkeltőnek és ingyenesnek kell lennie, hogy ösztönözzék a felhasználókat a megosztásra. Fontos továbbá, hogy könnyedén lehessen őket továbbítani és utólag lehessen valamilyen információt nyerni belőle.

A vírusmarketing kampány kimenetele nem tervezhető meg, mivel csak találgatni lehet, hogy egy adott téma vagy információ mennyire lesz megosztásra érdemes a felhasználók körében, és milyen reakciókat vált ki belőlük. Nagyon meg kell gondolni pont emiatt, hogy milyen tartalmakat osztunk meg, hiszen, ha egyszer elindult, nem lehet leállítani. Az üzenet interneten való közzététele után saját életet kezd el élni és az elindító cégnek nincs többé befolyása a terjedésére.

 

Vissza a cikk listához