A mai fogyasztók okosak, hozzáértők és mindig időhiányban szenvednek, ezért elvárják, hogy igényeik egy pillanat alatt teljesüljenek.
Az internet használóknak, akár vásárolnak, vagy csak információt keresnek, a felhasználói élmény minősége óriási hatást gyakorol viselkedésükre.
Ha az ügyfél hosszú, összetett és bonyolult módon tud vásárolni, akkor ez rossz felhasználói élményt jelent. Ha a vásárlás könnyű és egyértelmű, az valószínűleg arra készteti az ügyfelet, hogy kiválassza és megvásárolja a terméket, tehát a weboldal felhasználói élménye valószínű jó volt...a számára.
A webes tervezés fontos szerepet játszik a felhasználói élményben.
Manapság sok vállalat kapcsolatba lép az ügyfelekkel a weboldalukon vagy alkalmazásokon keresztül. Mindez azt mutatja, hogy a webdesign a felhasználói élmény fontos része, ezért mindenképpen érdemes költeni rá.
Milyen a jó felhasználási élményt nyújtó weboldal?
A mobil optimalizálás kötelező.
A mobiltelefont használók lényegesen nagyobb valószínűséggel hagynak el egy weboldalt, ha azt nem megfelelően optimalizálták a telefonjukra, amely jelentős veszteségét jelenthet, vagy akár ronthatja márka hírnevét.
És mégis, a márkák csak 55% -ánál folyik a felhasználói élmény tesztelése, pedig kutatások bebizonyították, hogy az emberek 74% -a visszatér egy webhelyre, ha azt mobilra optimalizálták.