Könnyű feltételezni, hogy a reklámozás új világában a rádiós marketing régi, elavult, sőt irreleváns. Igaz, hogy ma a legelterjedtebb promóciós csatornák az interneten vannak. Számtalan márka verseng ugyanazért a figyelemért a közösségi média csatornáin, weboldalakon és más különféle reklámhordozókon.
A rádiót népszerűsége ellenére sok cég elfelejti reklámozásra használni
A több csatornán keresztüli következetes üzenetküldés kulcsfontosságú a marketing sikeréhez. A rádiós reklámok hozzá járulhatnak az organikus forgalom és a fizetett hirdetési kampányok sikeréhez.
A digitális marketing fejlődése ellenére a rádió továbbra is értékes promóciós módszer maradt.
A rádiónak megvan a maga egyedi rése a hirdetési világban
A rádió egyedülálló szórakozási formákat kínál az ügyfeleknek, bárhol is legyenek. A marketing minden más formájától eltérően a rádióadások bárhol, bármikor kapcsolatba léphetnek a fogyasztókkal, függetlenül attól, hogy mit csinálnak.
Ezen túlmenően, mivel az emberi hang nagyobb valószínűséggel váltja ki érzelmeinket, mint az írott szöveg vagy kép, a rádión keresztül küldött tartalomnak is másféle hatása van.
Ez azt jelenti, hogy azoknak a márkáknak, amelyek kihasználják a ma már elavultnak kikiáltott rádiós reklámok egyediségét, van esélyük elszakadni a tömegtől.
Régi idők rádiója
„Sört igyál, a sör folyékony kenyér!”
http://www.radiotvmuseum.hu/radioanno/Hangok/radiosignals/76.mp3
A rádiós hirdetések története azért kezdődött, mert a marketingesek már felfedezték az újságmarketing előnyeit.
Az emberek szerették a rádiót, de nem igazán lehetett rávenni őket arra, hogy közvetlenül fizessenek a költséges adásokért. A reklámok sugárzásáért kapott bevétel tette lehetővé a műsorszolgáltatók fennmaradását és nyereséges működését.
Érdekesség
A „szappanopera” kifejezés a Proctor & Gamble által finanszírozott rádiójátékokból ered. A P&G termékeny volt, számos szappanopera fűződik a nevéhez és nemcsak rádiós, de televíziós is.